Julklapp till hovslagare

Smulan75

Trådstartare
Ja kom med bra förslag vad kan man ge sin hovslagare i julklapp - chokladask känns så tråkigt även om ätbart alltid går hem - har faktiskt inte frågat om en liten flaska "värmande" dryck är något h*n dricker. kanske en termomugg?
 
Ja kom med bra förslag vad kan man ge sin hovslagare i julklapp - chokladask känns så tråkigt även om ätbart alltid går hem - har faktiskt inte frågat om en liten flaska "värmande" dryck är något h*n dricker. kanske en termomugg?

Min tränare och fd hovis(har tyvärr flyttat för långt bort) har lovat sig själv att aldrig mer dricka ngt ur en termos/termosmugg. Det var tydligen ett trauma genom åren att behöva det på vissa arbetsplatser.

Det kan nog vara svårt att ge allmänna råd om en person man inte känner mer än att den är hovis. De är ju alla olika.

Brukar ni prata om dennes liv? Kanske ngt kan vara en ledtråd där?
 
Fruktkorg? Godiskorg? Riktiga tovade ullsulor? Vinflaska? Min hovis hade fått en korg med ost, kex och frukt av en kund i dag!
 
hm ja nån korg med lite ätbart det kan ju alltid gå hem! :D vi pratar mest häst - :o han har iof fått en liten i familjen men vill nog att han ska få något mer personligt som tack för hjälpen. det hade ju varit käckt om det varit något han kan ha nytta av när han är ute - men jättesvårt jag vet. och så ska det ju inte vara för dyrt ;)
 
Jag gav min delicatoasken och en flaska blossa hantverksglögg. Han blev skitglad men det var årets första julklapp, kan tänka mig att delicatoask nr 30 kanske inte är lika kul.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Ja kom med bra förslag vad kan man ge sin hovslagare i julklapp - chokladask känns så tråkigt även om ätbart alltid går hem - har faktiskt inte frågat om en liten flaska "värmande" dryck är något h*n dricker. kanske en termomugg?


1. Vin, glögg, eller whisky.
2. Godis eller choklad i fin glasburk / ask.
3. Delikatesskorg (hur stor beror på din ekonomi) kanske med ost och marmelad, med viltkorv och sillburkar, kan göras vegansk / laktosfri eller liknande...

Lite svårt att svara på utan att veta om Hovis ex är vegetarian, nykterist, diabetiker, eller något annat som per automatik utesluter en del saker.

Men julen är ju matens högtid, så lite extra att ställa fram på julbordet hemma brukar generellt funka.

Förra julen fick min presentkort på massage. Men det var för att hen pratat om det flera gånger så jag visste att det skulle gå hem.
 
Julblomma, glögg/vin/whiskey och deli-korg är sånt som har givits till stallägare och hovslagare genom åren. Inte allt på en gång utan något av det :)

Till stallägare har jag ibland gått ihop med någon annan.
Delikatess-korgar finns ju oftast i olika prisklasser
 
Som hantverkare är man glad över tanken men suckar lätt inombords över all bröte man fått!
Har ni lite koll på rutten så gå samman några - ev kör ihop hästarna så där inte blir transport emellan och så en jultallrik till lunch gemensamt. Tala om innan så det är inlagt i schemat.
 
Som hantverkare är man glad över tanken men suckar lätt inombords över all bröte man fått!
Har ni lite koll på rutten så gå samman några - ev kör ihop hästarna så där inte blir transport emellan och så en jultallrik till lunch gemensamt. Tala om innan så det är inlagt i schemat.

Haha ja ungefär som när min sambo kommer hem med chokladask efter chokladask från snälla kunder. - ingen av oss är jättestora godisätare. åh svårt detta man vill visa uppskattning men inte lätt när man är så ytligt bekanta :) får väl helt enkelt nästla mig in mer nästa år :D ;)
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag tycker detta klappande blir fånigt - förstår tanken men känner mig så skyldig att återgälda detta. Men jag vet att jag har svårt att ta betalt så kunderna får ju sitt ändå. (Trädgårdsrelaterade jobb visserligen)
Kom då på den briljanta iden att ge bort det jag fick - först försökte jag vara noga med att inte ge tillbaks det jag fått men det sket sig tillslut. Men innan det så blev det en lavin med saker jag fick, vart hopplöst ett tag med saker som jag bara passade vidare till någon annan!

Kaffe och god smörgås till när jobbet är färdigt, allt är hoppackat samt fakturaunderlaget skrivet och accepterat är en mera fungerande modell tycker jag. Dessutom inte årstidsberoende heller.
 
Ja kom med bra förslag vad kan man ge sin hovslagare i julklapp - chokladask känns så tråkigt även om ätbart alltid går hem - har faktiskt inte frågat om en liten flaska "värmande" dryck är något h*n dricker. kanske en termomugg?
Det finns ju mängder med välgörenhetsjulklappar; hos Rädda Barnen kan man tex ge bort en veckas mat till en barnfamilj.
 
Om du vet några andra som har samma hovis kanske ni kan gå ihop om en liten större grej? Ett presentkort i en butik/på en restaurang hovis tycker om? Eller nåt annat lite större så blir det inte femtioelva chokladkartonger
 
Ja kom med bra förslag vad kan man ge sin hovslagare i julklapp - chokladask känns så tråkigt även om ätbart alltid går hem - har faktiskt inte frågat om en liten flaska "värmande" dryck är något h*n dricker. kanske en termomugg?

Jag har kört med finare chokladaskar eller whiskey (det senare efter att ha kollat så det går hem)
 
Jag hittade en hardcore handkräm för "hårt arbetande händer" till vår kära hovslagare. Det tillsammans med ett handskrivet kort med hur mycket vi uppskattar omtanken och jobbet med våra hästar. :heart
 
Min hovis vet jag ibland får lite ont i kroppen. Så hon fick en förpackning Hyaluronsyre-gel som jag dekorerat med såna små julflugsvampar och röd rosett ihop med hemmagjort julkort med skojbilder på mig och min häst.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
766
Senast: Flixon
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 733
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 966
Senast: super
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 476
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp