Julgransdags

Kattsäkrar ni granen på något sätt hemma hos er?

Jag har fäst en krok i taket och sedan järntrådat fast toppen av granen i taket:rofl: :rofl:

Har man monster så har man!

Hur gör ni, eller har ni "tama" katter??:D

Sv: Julgransdags

Vi har aldrig kattsäkrat vår julgran hittills. När den nu lite äldre kattan var liten räckte det att ställa dammsugaren framför granen, så undvek hon den. :D Inte heller den gamla hankatten hade vi några direkta problem med vad gäller julgranen, såvitt jag kan minnas.

I år får vi nog göra något drastiskt däremot, då vi har ett riktigt Månster att handskas med den här julen. Jag är hemma hos mamma med honom på helgerna och det första mamma sa när jag kom hem med honom förra helgen var: "Undrar hur länge jag står ut med dig den här gången?". Det tog ganska exakt en timme, sen åkte en blomkruka med mammas nyplanterade blommor i, i golvet. Och den här helgen åkte en vacker, gammal glasskål i golvet och gick i tusen bitar. Så helst tror jag att mamma firar jul utan oss (mig och katten) men som det ser ut nu kommer vi att komma hem i alla fall, men jag anar att mamma redan drömmer mardrömmar om hur det ska gå med Månstret och julgranen. :o

Jag får försöka komma på en lösning!

Har inte säkrat vår.. men vi har en ordentlig julgransfot som jag tvivlar på att en katt välter faktiskt. Det skulle väl vara Mira då, men hon skulle välta även en gran som hängde i taket. Nu står granen oklädd idag, så hon kan välta den nu innan den är full med grejer tycker jag om hon nu tänker göra det. Säkert är det dock inte alls lika roligt utan glitter och kulor. :smirk:

Vilken gran? :confused:

Har också vildingar så jag vågar inte skaffa nån.

Nej, det där var inte någon tam katt...

Min julgran har otroligt nog överlevt ett helt dygn, endast en kula var nere när jag kom från jobbet ikväll!

En lite uppdatering.. Granen kläddes igår, till Miras stora lycka. Men ännu står den på alla fyra, tänkte jag säga. Antagligen var det roligast när vi var med och lekte med pyntet, när det hänger för sig självt händer ju inte så mkt. För sen hon hade ner en plastkula igår under pyntandet har allt fått sitta kvar inatt. Det visade sig dock att alla kulor, förutom de jag hittat Willys, är glaskulor. Så vi får väl se hur det ser ut när jag kommer hem idag.. ;)

Vi har en stadig fot och plastkulor, och dessutom kom jag på att pyntet kanske kan sättas fast med flärpar, så det inte trillar ner?
Jag är väldigt nervös över hur det kommer gå med granen nu när de är två :crazy: Elsa tyckte granen var rolig förra året, men hon klättrar inte, hon bara petar lite på de nedersta grenarna med tassen för att se om det ramlar ner några polkagrisar eller kulor... Glittret får vi sätta högt upp, syrrans pojkväns katt åt upp glitter en gång, och sen stack det ut en stump där bak, så de fick åka till vetrinären och ta ut det :crazy: måste ha suttit som en girlang genom hela magen på kattstackarn :eek:

Nu ska jag och mamma åka och köpa granar åt hela familjen (mig och sambon, morfar, och de själva), så jag får uppdatera om hur granstackarn mår sen... Elvis är ju inte direkt den lugnaste katt jag känner... :smirk:

Granen behöver vi inte säkra på något sätt, eftersom våra småflickor inte bryr sig det minsta om den. Däremot har en av raringarna :devil: pippi på att bita på sladdar... Förra året bet hon av sladden till julgransbelysningen och jag har inte riktigt kommit på hur jag ska lösa det i år...

Kattsäkrar ni granen på något sätt hemma hos er?

Jag har fäst en krok i taket och sedan järntrådat fast toppen av granen i taket:rofl: :rofl:

Har man monster så har man!

Hur gör ni, eller har ni "tama" katter??:D

Vi har levande ljus i granen och glaskulor, så det skulle inte räcka att järntråda fast den ens...

Katterna får inte vara i samma rum som granen när inte vi är där. När vi är där sprutar vi vatten på dem om de börjar leka med granen.

oj, herre gud.. hoppas att hon låtit bli glittret.. dräktig är hon också, inga förgiftningar vill vi ha inte. :eek:

kanske har nog låtit bli den helt.. dock inte troligt.. den står även precis vid hennes matplats, och iof att vi möblerar om så är det ju ännu roligare o vara där nu.. ;)

Hur ska ni göra nu då? Med granen.

Vågar inte ens skaffa julgran.... Tror våran kamakaze-katt kommer ta livet av den stackars granen på nolltid... *Har en bild i huvudet på när Pluto jagar Piff och Puff i julgranen*. Men har faktiskt funderat på att OM vi ska ha julgran så ska den säkras i taket så den inte kan välta...

http://i39.photobucket.com/albums/e151/Lillaloppan/DSC_3041.jpg

http://i39.photobucket.com/albums/e151/Lillaloppan/MysarFeb.jpg

:rofl: :rofl: :rofl: HUR i fridens namn lyckades ni ta den forsta bilden?!

Han ÄLSKAR studsbollar så det är en sådan han är efter i luften och fotografen ligger på golvet med full beredskap! Har flera bilder från samma tillfälle och det blev störtsköna bilder!

Har försökt övertala sambon att vi kan väl försöka att ta in en julgran i år men han tycker inte det är någon ide...
Sist vi hade julgran band jag fast den i några snören i väggen men när katten klättrar upp i stammen på granen så höll det liksom inte med några snören...
Julgranskulorna var inte så kul som att leka tarzan!! Vi hade granen inne en vecka den julen sedan fick vi slänga ut den och alla kulorna var trasiga!!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
555
Senast: Jeps
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 706
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5