Julgran med klåfingrig tvååring

Mirre

Trådstartare
Ni med små nyfikna barn, hur gör ni med julgran i år?
R här hemma är på allt, verkligen allt! Det klättras och rivs ner grejer stup i ett.
Vi flyttar upp och han klättrar efter, det man inte når kan man alltid flytta på möbler, leksakslådor eller vad man nu hittar för och nå.

Så julgranen känns rätt utsatt, massor med fina saker som man bara måste känna på. Sambon tycker att vi ska hoppa över gran i år, men jag vill ha den (om det går) och det blir ju roligare för storebror också.

Så hur gör man för att den inte ska bli länsad eller omkulldragen?

Sv: Julgran med klåfingrig tvååring

Plastkulor och mindre livsfarligt pynt? Vår minigran blev totalt länsad men det var ingen fara.

Mormor lät honom också hållas med att möblera om så länge han var försiktig. Säkert bara bra att lära sig att vara försiktig om saker. Kanske lättare om han får flytta runt med försiktighet och övervakning.

Fäst den i taket så tippar den i alla fall inte.

Sedan undviker jag glaspynt, i alla fall nertill...

Jag är i hemlighet lite sugen på en konstgran, men dels vill inte min man och dels har de vi tittat på hittills varit tämligen fula. Men så slippar man ju i alla fall barr varje gång en unge är framme och drar i granen.

Okrossbart pynt och vara med och utforska, titta känna och flytta på pyntet :) Lite tråkigt om man alltid flyttar bort allt istället för att utforska det tillsammans.

Fast med vissa saker duger det inte att utforska tillsammans, speciellt inte på det som iallafall min vill ha.
Dock är han en jävel på att klättra så slutar ofta med att han tittar, men så kul är det inte om de har sönder arvegods.

kl
En mycket relevant fråga mirre! Förra året sket vi i det, men i år tänker vi iallafall prova

Liknande trådar

Katthälsa Vi har fyra katter. Sambons 17åringa persergubbe (innekatt), mina två 10åriga huskatthuliganer (går ut) och min nyligen avlidna mormors...
Svar
7
· Visningar
1 652
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 654
Senast: Fille
·
Övr. Barn Ångestnivån stiger här i mammahjärtat när 6-åringen visar mer och mer stress-symtom Hur kan man lösa umgänge/boende med båda...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
40 916
Senast: Bellami4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar