Ponsse

Trådstartare
Jag älskar att se på julfilmer såhär inför jul :love:
Vad är era bästa julfilmtips?

Igår kollade jag på The Holiday, vilken jag rekommenderar för er som inte sett den!

Sv: Julfilmer

Det kanske inte är julfilmer men TV4 Film visar en schysst film varje dag kl 21 hela december. Ikväll är det Yrrol. :D

Sen råkar jag titta på Elf nästan varje år, den visas ju alltid på tv.

Looooove Actually :D
A Nightmare Before Christmas (får väl räknas som både Halloween- och Julfilm, tycker jag :p )

Kl

Ett päron till farsa firar jul.
Välkommen till familjen.
Sunes jul.

Dessa ser jag varje år kring jul :D

Tomten är far till alla barnen
Grinchen
Polarexpressen
En julsaga (eller vad nu filmatiseringen av Dickens roman heter?)
Julfritt
Hogfather

För att nämna några andra än de som redan sagts.

Tror inte de här nämnts än…

Rise of the guardians / De fem legenderna
Miracle on 34:th Street / Miraklet i New York
Mupparnas julsaga
Bad Santa
Black Christmas
Rare Exports :D
Medan du sov
Life of Brian

Håller med om The Holiday!

Och sen ja det är ju ingen film, men jag tittar på Mysteriet på Greveholm nästan varje år med <3 och Gyllene Knorren har det också blivit några gånger =)

//r

Jag älskar "It's a wonderful life" med James Stewart. Den är så härligt gammaldags amerikansk. Och moralen är riktigt "Hollywoodsk"...

A

Att ingen har nämnt "Tomten är far till alla barnen" än! Finns det något bättre :D Ser den varje år, så rolig! Och lite tragisk såklart.

Det toppar listan på en av de värsta filmerna jag vet, får ont i magen, ångest och allergisk klåda av blotta tanken. :crazy: :nailbiting: :p

KL

Är det någon som vet vad den här filmen heter?
Handlar om en pojke vars mor är sjuk, han vill köpa henne ett par röda skor när hon ligger för döden, men har inte råd.
Vill så gärna se den igen!

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
377
Senast: Jeps
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 501
Senast: Acto
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 921
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 392
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama