Julfest på travbanan

Jillybean

Trådstartare
Sekreteraren på makens jobb hade den fina iden att ha årets julfest på Rideau Carleton Race track! :bump: Så i fredags kväll var vi dit och vilken helkväll det blev! Firman sponsrade ett av loppen så fyra av oss fick åka med i startbilen och eftersom jag fyllde år (på lördagen visserligen) fick jag bästa platsen, fönsterplats på insidan, typ 2 meter från hästarna! :banana:

Efteråt gick vi till vinnarcirkeln och fick kort taget och jag fick då äran att hålla i tömmarna. Kusen jag satsat på galopperade bort sig och kom sist :D men i ett annat lopp satsade jag på vår granne och vann $40 :banana:

Det var en riktig helkväll, jag hade glömt hur mycket trav får sprätt på adrenalinet! (Farfar var travtokig och brukade ta mig till Solvalla när jag var liten, en annan har ju minsann klappat Ego Boy, det ni! :bump: :D )

Sv: Julfest på travbanan

Att åka startbil är ju jättekul! :banana:
Startbilen var min barnvakt när jag var liten och farsan hade fullt upp i smedjan.
Lopp efter lopp satt jag som klistrad i den bebisblå Cadillacen.
Jag klagade inte....;)

Att åka startbil är ju jättekul! :banana:
Startbilen var min barnvakt när jag var liten och farsan hade fullt upp i smedjan.
Lopp efter lopp satt jag som klistrad i den bebisblå Cadillacen.
Jag klagade inte....;)

Aha, är det därför du tycker det är bättre med bilstart? ;)

OT: Kadabra? Varför namnbyte?

Förra onsdagen bytte jag lösenord för Red Mile. När jag sedan skulle logga in i fredags, nio dagar senare, så var/är det nya lösenordet som bortblåst! :eek:
Kan inte för mitt liv komma ihåg hur jag stavade det ord jag tror att det var....:crazy:

solros: Kändes lite tryggare än att befinna sig vid startbanden. ;) Snäääääpp! Aaaaaaajj! :eek:

Förresten...har du läs min presentation? Om inte, gör det....:angel:

Å här kommer en till "Jag mötte Lassie..öh Ego menar jag..";)

Jag hade Ego Boy´s bror Freight Boy som passhäst..:angel:

(han var mammans sista avkomma född -79.)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka