Julbelysning tänd dygnet runt?

Catsu

Trådstartare
Ja hur gör ni med jul belysningen utomhus? Har ni den tänd dygnet runt, timer, bara när ni är hemma eller hur gör ni?

Det är bara andra året för mig i mitt lilla hus och tidigare har jag bott i lägenhet så då var det inte aktuellt. Förra året använde jag timer men funderar på hur jag ska göra i år.
 
Sv: Julbelysning tänd dygnet runt?

Brukar tända på sena eftermiddagen någon gång och sedan släcka när jag är ute sista gången hos hästarna, vid 20:30-tiden ungefär. Känns onödigt att ha tänt jämt, tycker jag.
 
Sv: Julbelysning tänd dygnet runt?

Lutar åt att det blir timer i år också. Får nog köpa till en för i år blir det belysning både på yttertrappan på framsidan och altanen på baksidan. Älskar advent när det är dags att sätta upp ljus både ute och inne!
 
Sv: Julbelysning tänd dygnet runt?

Timer både inne och ute, det är tänt mellan 06.00-08.00 och 15.00-24.00.
 
Sv: Julbelysning tänd dygnet runt?

Jag har timer ute. Inne har jag ett fjärrsstyrningssystem som vet när solen går ner och då tänder, jag har ställt in den på att släcka efter midnatt. På morgonen går de på kl 6 och släcks när solen gått upp. Mycket smidigt!
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Tjatter Tyckte att det behövdes en sådan. Vad ska ni äta? Pyntar ni på något speciellt sätt hemma? Vad ska ni göra? Vad ska ni ha på er? Hur...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
11 320
Senast: Habina
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
964
Senast: mysboll
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 332
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp