Julaktivitet med jobbet

pepp

Trådstartare
Jobbar som städerska på ett större företag (inhyrd)

Och igår fick jag frågan om jag hade några förslag på vad vi kan göra till jul.
Hon som har hand om det hela kommer tidigarelägga allt så att jag kan vara med också :love:

Tidigare år har vi t.ex varit på spinning och sen julbord, förra året blev det 5 - kamp och därefter julbord.

Hennes förslag var att gå på glödande kol eller nån slags höjdklättring :D
Det ska vara nåt många vill vara med på, gärna nåt inslag av träning/rörelse.
Mitt förslag hade varit att rida islandshäst, men är nog för många allergiker :(

Utbudet här uppe i Luleå är väl inte jättestort heller tyvärr...

Vad brukar ni göra med era jobb?

Hon som har hand om det hela kommer tidigarelägga allt så att jag kan vara med också :love:

Tidigare år har vi t.ex varit på spinning och sen julbord, förra året blev det 5 - kamp och därefter julbord.

Mitt förslag hade varit att rida islandshäst, men är nog för många allergiker :(

Finns det någon inomhus äventyrsbana? I karlskoga finns tex Boda Borg, har för mig att det finns på fler ställen, annars finns många gånger andra inomhusaktiviteter med olika banor! Annars hyra en gympasal och ha olika grenar i, finns ju massa kul att göra liknande hinderbanor/femkamp!

Fyfan hade typ skjutit mig om ngn tvingade mig till lekar eller fysisk aktivitet :cautious::wtf:
Vi brukar boka in oss på ngt fancy ställe, käka trerätters, hälla i oss vin och senare urarta ;)
Tycker att det är ett perfekt upplägg :laugh:

Gokart?

Aventi brukar ha roliga aktiviteter för konferenser/kickoffer med lite rörelse och coaching.

Spa dag innan julbordet.

Skyttesimulator,. I vårt fall så var vi inomhus och gick genom en cowboystad och sköt badguys. Vart riktigt uppskattat.

Vattenträning men efterföljande bastu innan julbordet

Lycka till

Finns det ingen turridningsverksamhet med basjkirhästar i Luleå eller omkring? Då kanske det passar allergikerna också.

Vi har flera gånger gått en 5 km-slinga i ett jättefint naturreservat. Det har varit uppskattat av alla (kanske allra mest av mig! :D ). Men det har varit i maj och september, kanske inte lika kul i Luleå i december....

Jag tror att man ska vara försiktig med alltför fysiska eller äventyrsbetonade aktiviteter, det kan bli fel om man inte vet att alla uppskattar den sortens aktiviteter.

Svarar alla :)

Ska absolut kolla upp gokart, vet att det finns en här i Luleå.
Skytte lät också roligt :)
Googlade basjkir Luleå, men det verkade fattigt med det, tänker att folk kanske kan vara allergiska mot hö osv med.
Gympasal med olika grenar och lekar i har vi haft, men till slut kanske alla idéer tar slut och man måste ta samma igen :)

Ett år hade vi paintball innan vi badade badtunna och åt middag, det missade jag dock, kanske ska lägga fram det igen.

Vi brukar ha aktiviteter varje år, brukar faktiskt vara uppskattat då många kommer, sen är det ett fåtal som bara kommer på julmiddagen/festen! Så det är ju inte tänkt att vi ska aktivera oss hela dagen, det är mer för sammanhållningen :) vilket dom lyckats bra med, har aldrig varit på ett ställe där alla faktiskt umgås och tycker om varandra :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka