- Svar: 3
- Visningar: 775
Jag funderar på hur jag ska fira jul. Någon julmat vill jag ju ha. Men finns det färdig julmat att köpa någonstans? Äter ju inte rött kött så vegetariskt plus fisk och fågel är det som gäller. Jag brukar göra en sillsallad till jul som förutom sill innehåller 5 ingredienser till. Men vete tusan om jag orkar fixa det i år. Sen brukar jag ha varmrökt lax och kokt potatis. Och så julmust. Men jag känner inte för att köpa en hel lax i år. Tror det var förra året som den varmrökta laxen var helt orimligt salt. Det känns inte så juligt heller.
Hm, vet inte alls hur jag ska lösa det här. Vill bara köpa allt färdigt och slippa fixa själv.
Och ska jag köpa någon julklapp till mig själv också? Vad vill jag ha? Det vet jag inte heller. För två år sedan köpte jag en stor växtbelysning. Det kändes lite lyxigt.
Och ska katterna ha någon julklapp?
För övrigt så räknar jag dagarna till vintersolståndet. Det är 10 dagar kvar. Den här tiden på året är så sjukt jobbig och går alltid mycket långsammare än de ljusaste sommardagarna.
Hm, vet inte alls hur jag ska lösa det här. Vill bara köpa allt färdigt och slippa fixa själv.
Och ska jag köpa någon julklapp till mig själv också? Vad vill jag ha? Det vet jag inte heller. För två år sedan köpte jag en stor växtbelysning. Det kändes lite lyxigt.
Och ska katterna ha någon julklapp?
För övrigt så räknar jag dagarna till vintersolståndet. Det är 10 dagar kvar. Den här tiden på året är så sjukt jobbig och går alltid mycket långsammare än de ljusaste sommardagarna.