Jukande tik

Nenneh

Trådstartare
Ja jag undrar om det är normalt att en tik juckar VARJE dag på vår hanhund???
D började efter hennes senaste löp...
Å hanhunden hade svårt att acceptera d i början men nu bara står han där när hon juckar :o
Vår hanhund är nu 14 månader å kan d vara att hon ska visa vem d e som bestämmer???
Sägs ju att d e dominans när dom juckar så vida d inte e parning så att säga....
Men va fasen VARJE DAG :eek:
Någon annan som varit med om samma sak???

Sv: Jukande tik

Jadu, jag kan inte svara på om det är normalt eller ej. Men när en av mina närmsta vänners papillontikar löper går dom igång och har värsta orgierna, allihopa i en hög. Så nog förekommer det juckande tikar i löptider alltid :crazy:
Men hur längesen var det hon löpte?
Jag skulle nog ta isär dom och säga ifrån till tiken om det var mina hundar.

Sägs ju att d e dominans när dom juckar så vida d inte e parning så att säga....

Jag förstår inte att det där dominans-tramset bara inte kan dööööö.
Det finns inga studier till dags dato att hundar, eller vargar i för den delen i fritt tillstånd bygger hearkier efter nåt dominans-system.

Jag gissar på hormonsvallningar alt. stress

Varför tillåter ni tiken att jucka på unghunden överhuvudtaget? Stackars hund..

kl

Min tik (3,5 år, kastrerad vid 1 års ålder) har gjort sådär ett fåtal gånger.

Varför gör de så? Det känns inte som att det är dominans i min hunds fall.

En gång på en kudde när hon var typ ett halvår, hon såg ut som om hon inte fattade vad hon höll på med riktigt.

En gång för några månader sedan på min pappas ben (hon älskar min pappa och det kändes som någon typ av överslagshandling), och en gång med hennes bästis, en annan tik, när de lekt våldsamt och luktat och slickat varandra både här och där. Den andra hunden såg inte direkt ut att misstycka...

Vi har avbrutit alla gångerna.

Aha, då är det säkert någon typ av stress/överslag i min hunds fall. Förutom kanske första gången då det var när hon löpte.

Det är ca 3 mån sen hon löpte.
Jo vi säger till henne å avbryter men d e inte lätt att göra d direkt om dom inte e i samma rum som en sj eller när man är på toa eller ute :crazy:
Å detta började efter hennes senaste löp...
Men hon juckar inte mot något annat eller någon annan...
Hon haffar ju han när han e på bushumör inne som ute om han blir för uppstirrad av lekandet å han svänger fasen sj rumpan mot henne oxå :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
858
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 989
Senast: Ceta
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
3 386
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Sitter i den förmånliga men svåra situationen att ha valmöjligheter på valp. Och vet inte hur/om/varför jag ska välja! Jag har...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025