A

aurora

Min hund har fått en ny lekkamrat. En valp på ca 4 månader. Min hund är ganska precis ett år äldre.

De träffas nån gång i veckan, och varje gång är det samma sak, de juckar och juckar mot varandra, de byter av efter en stund och så hållerde på, visst busar de litegrann emellanåt också, men mest juckar de.

Min hund gör inte såhär mot andra hundar han träffar, förutom en som är riktigt gammal.

Valpen är redan nu större än min hund, behöver min hund hävda sig mot den redan nu? Eller varför gör de såhär? :confused:

Sv: Juckhund

låter ni dom fortsätta så?

min hund juckade när han var valp, men det tog vi ur honom.. han juckar inte på nån annan hund numera (var juh 8½ år sen han var valp iofs)

Vi har sagt åt dem. Men de börjar om fort igen.

Det är inte alls samma sak som om han har juckat mot någon människa, det händer inte ofta alls, men de 4-5 gånger det hänt har han slutat vid nej.

Om min hund slutar så är valpen fort på honom och samma sak tvärtom.

Kanske stressar de upp varandra så pass mycket att de egentligen inte borde ses? :confused:

tror inte att de stressar upp varandra.. men det är inget beteende man vill ha hos en hund, tänk om barn ser det och frågar?

när man väl ska till och avla vet hunden vad det är fråpga om så man tar juh inte bort något livsviktigt..

jag tar helt sonika tag i min hund om han gör så, säger nej och sedan är det bra.. gör likadant med grannhunden då jag inte vill att han ska jucka på min hund.. (grannhunden är några år yngre)

båda ägarna bör ta tag i det här tycker jag..

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 930
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 752
Senast: fixi
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 223
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?