S
SaraBuder
Har en chihuahua hane på 2 år, jag har varit ägare till honom i 1 år. När jag fick hem honom märkte jag att han gärna juckade på tex gosedjur då och då, han försökte även på mig. Fick en ordentlig utskällning då och sedan dess har det inte varit ett problem med juckande på människor.
De mjuka gosedjursleksakerna han haft har jag dock fått kasta- han juckar på dem tills han får utlösning.
Jag har aldrig hört talas om en hund som gör så?
Problemet löstes som sagt genom att helt enkelt kasta dem, men idag hittade han en tröja som han knölade ihop och juckade på igen. När han juckar tills han kommer lider han av det, han svullnar upp och ser så vek ut..
Så vad jag undrar, fler som har detta problem? Jag har som sagt aldrig hört talas om det, har haft hund hela livet, men bara tikar..
Tänker kastrera honom och hoppas att det hjälper..
De mjuka gosedjursleksakerna han haft har jag dock fått kasta- han juckar på dem tills han får utlösning.
Jag har aldrig hört talas om en hund som gör så?
Problemet löstes som sagt genom att helt enkelt kasta dem, men idag hittade han en tröja som han knölade ihop och juckade på igen. När han juckar tills han kommer lider han av det, han svullnar upp och ser så vek ut..
Så vad jag undrar, fler som har detta problem? Jag har som sagt aldrig hört talas om det, har haft hund hela livet, men bara tikar..
Tänker kastrera honom och hoppas att det hjälper..