Sv: JR tråden.
Kvandi presenterar..... Actions Charming Caisa -"Bella"
Bella är en typisk russell, enveten till tusen, har alltid rätt och rätt till ALLT. Hon är av jaktblod, vare sig det är en liten mus hon ser, grannens katt -eller rådjuren i skogen. Hon har fått första pris i viltspår, gjort grytprov sprängare och deltar varje höst i praktisk jakt på rådjur. Hon har det sista nu börjat på att apportera -på russelvis då, -dvs att hämta "ankj-veln" springa upp med den på land -långt från husse -döda den o stoltsera med fångsten. Hon har oxå insett vart ankan förvaras hemma och vaktar numera flitigt gömstället.
För övrigt har Bella väldigt selektiv hörsel, gör allt för att putta ner mig en rang under henne så hon får husse helt för sig själv(men det går jag inte på). Hon älskar att åka fyrhjuling, husses lastbil och hon har t.o.m. fått åka med på mattes häst. Sover alltid under husses täcke, inte under mitt för jag puttar bort henne
Hon är husses lilla älskling, men inte min, russllar är inte alls min typ av hund.
Kan oxå briljera med att hon i år, för andra året i rad blev klubbmästare i Race u12.5"! En av de snabbaste russllarna i sverige alltså!
Voila! Sötnosan själv