Journalföring

sthu

Trådstartare
Jag tänkte börja föra journal (igen) över mina hästar.
Vad tycker ni är viktigt att ha med?
Hur ofta uppdatera journalen, dagligen som en dagbok, på veckobasis, vid eventuella förändringar..?

Jag tänkte ha med foderstat, daglig träning i minuter och uppskattad energiåtgång, hälsostatus och "hälsoåtgärder" (typ hovslagare och veterinärbesök). Jag skriver allt i ett exceldokument, men det är svårt att få någon bra överblick.
Tar gärna emot tips på hur en journal kan utformas, alltid bra med lite nya idéer!

Lägg till temp under hälsokoll? Jag brukar tempa mina hästar en gång om dagen under en veckas tid lite då och då för att kolla att allt är som det ska:)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 234
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 652
Senast: Reville
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 033
Senast: Nirvana
·
Övr. Barn Hittade en gammal tråd jag skrivit, om strulet mellan mig och Li's pappa. Jag fick många fina råd av er och tänkte uppdatera er i hur...
Svar
4
· Visningar
1 397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka