Journaler?

Estivuz

Trådstartare
Vem får begära ut klinikjournaler? Får en klinik ringa till en klinik där hästen har behandlats och få journaler eller är det bara den personen som ägde hästen vid behandlingstillfället som kan få se dem?
 
Sv: Journaler?

Den som så att säga har beställt och betalat för behandlingen (oftast hästägaren vid den givna tidpunkten) är den enda som har rätt till journaler.

En senare ägare/veterinär/klinik på samma häst kan aldrig få ut dom utan att den ägaren som behandlade hästen har gett sitt godkännande.
 
Sv: Journaler?

Okej. Jag har ju ägarens godkännande, dock bara via mail. Kan det räcka att förra ägaren ringer till sin klinik och ber dem lämna ut journalerna eller hur funkar det?
 
Sv: Journaler?

Okej. Jag har ju ägarens godkännande, dock bara via mail. Kan det räcka att förra ägaren ringer till sin klinik och ber dem lämna ut journalerna eller hur funkar det?

Ja det tror jag ska räcka.
Vill kliniken ha en kråka på ett papper så säger dom väl det annars så kan fd ägaren bara skicka in det.
 
Sv: Journaler?

Okej. Jag har ju ägarens godkännande, dock bara via mail. Kan det räcka att förra ägaren ringer till sin klinik och ber dem lämna ut journalerna eller hur funkar det?

Jag har gjort detta 2 ggr, en gång hade jag godkännandet i ett mejl och det vidarebefordrade jag till kliniken, andra gången ringde f d ägaren kliniken och sa att jag tänkte ringa och att det gick bra att lämna ut info.

Båda metoderna funkade :)
 
Sv: Journaler?

Toppen, jag slänger iväg ett mail nu där jag vidarebefodrar ägarens mail och godkännande, sen slår jag en signal till kliniken idag!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Behöver lite råd. Jag har misstankar om felbehandling utav en av mina hästar (som resulterade i avlivning) som annan veterinär än...
Svar
13
· Visningar
2 478
Senast: Nevermind
·
Kropp & Själ Jag har under några månader varit sjukskriven 50%. Vid läkarsamtal beslutade vi om fortsatt sjukskrivning på 25%. Nu har jag läst min...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 552
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: MayGrace
·
Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 330
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köp av häst
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp