Jordspett i frusen mark; Snälla hjälp! Tips?

Netika

Trådstartare
Sitter i en akut situation där jag måste få ned två jordspett i frusen mark. Hur gør man? Finns det något annat sätt att ordna med jordning när det är snø och frusen backe? Snälla, behøver akuta råd!
/Netika

Sv: Jordspett i frusen mark; Snälla hjälp! Tips?

Kan du inte prova att hälla kokhett vatten på den punkt du behöver få ner jordspettet! Blir lite geggigt en stund, men det fryser på igen. :D

Köp "polarband" med jord och ström i samma tråd! Eller sätt två trådar inte allt för långt ifrån varandra och koppla strömmen i den ena och jorden i den andra då hästen tar i båda får den en rejäl stöt!:bump:

Man gör en vinterjordning..helt enkelt att man lägger ut jorden direkt i tråden. Tänk bara på att den aldrig får ha
kontakt med det övriga stängslet, då försvinner spänningen i denna. Jordtråden kan du bara linda runt stolparna, behövs inga isolatorer.

Liknande trådar

Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 474
Senast: Tuggben
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
931
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
769
Senast: Tuvstarr
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 886
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar