Jordgubbsnät som är säkert för fåglar

tott

Trådstartare
Odlingssäsongen närmar sig och jag funderar över alternativ till grönt bärnät över jordgubbarna. Allt för många fåglar fastnar i det. Ibland hinner jag rädda dem, iland inte. Vill skydda mina jordgubbar men vill inte att en endaste fågel ska fastna i nätet.
Förslag?
 
Odlingssäsongen närmar sig och jag funderar över alternativ till grönt bärnät över jordgubbarna. Allt för många fåglar fastnar i det. Ibland hinner jag rädda dem, iland inte. Vill skydda mina jordgubbar men vill inte att en endaste fågel ska fastna i nätet.
Förslag?
Jag har Alloxnät över mina. Det är stabilt men också lite tyngre så i min mening kräver det någon typ av enkel ställning
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 023
Senast: Migo
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 176
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp