Jord i höt

M

music

:eek: hittade jag i dag..som en liten jordklump var det. Och detta höt ska ju vara fint hö..(har tyvärr inte analys än) Vad skulle ni gjöra om ni hittade jord i erat hö? Ska kolla extra noga ifall det dyker upp ngt mer..
och en fråga till bara :D ..om rundbalshöt luktar "svampaktigt" liksom skulle ni tro att det var mögel i då? Ett hö ska ju lukta friskt+fräsht och inte svamp.
 
Sv: Jord i höt

Torrhö eller ensilage/hösilage? är det torrhö tycker jag inte att det gör något men var det i en blöt rundbal är det mindre bra....
 
Sv: Jord i höt

Det är inte ensilage/höesilage utan vanligt hö.
 
Sv: Jord i höt

Lite jord i höet skulle jag inte bli så upprörd över. Det är svårt att bärga ett 100 % jordfritt vallfoder. Förekommer det däremot ofta skulle jag vara lite mer bekymrad.

Ett hö som luktar "svampigt" skulle jag överväga att inte använda.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 363
Senast: Calmiche
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 497
Senast: moonstruck
·
J
Hästvård Här skriver vi oftast om problem o elände, för att få råd och stöd förstås, men nu tänkte jag leverera lite hopp till er som kämpat ett...
Svar
6
· Visningar
1 274
Senast: Novali01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp