Jollyboll?

E

Ewe89

Hej alla trevliga hästmänniskor!
Jag undrar: Ni som har jollybollar till era hästar, hur funkar det, leker hästen verkligen med den eller är det bara en konsig människo uppfinning? Berätta allt... funderar på att skaffa!

Sv: Jollyboll?

i boxen har alla mina hästar låtit den vara.. bara fnyst åt den
men ute i hagen har dom jätte kul
då den går att bita tag i sen kastar dom den
och min prinsessa äääälskar att bära saker
och min foderhäst med damp gör också de

Min ettåring älskar den. Hade jag kunnat så hade jag slängt upp filmen som jag har när han leker fotbollsproffs med den i hagen :D.

Mina hästar har inte brytt sig om den alls. Har testat ha den i både box o i hage.
De akn ju ha grejat med den när jag inte sätt det iofs..

Hade min i boxen innan till min kallblodstravare men han var inte intresserad, så jag lånade ut den till en annan i stallet som hade en 3-årig fullblodshingst. Fick tillbaka bollen, med småhål i. Nu har jag hängt upp den i 1-åringens box och varje morgon eller kväll han ska ha mat så trycker han mulen mot den så luften pyser ut! Även om han står inne och jag kommer så gör han så, tycker att det är bra att han trycker på den istället för att stirra (när det är dags för foder).

Min tre-åring leker, gosar och kliar sig på sin boll väldigt ofta.
Ingen annan av mina andra hästar har brytt sig så mkt om den men han har haft den sen han var föl hos sig,
det kanske har betydelse, inte vet jag.
Men han är dökär i sin boll, lägger den på ryggen och går mellan bollen och väggen så den rullar längs hela sidan på han. :D

Senast ändrad av en moderator:

Jag lånade en boll för att min häst leker med allt och alla och vill gärna bita på saker för att undersöka vad det är..
Men han brydde sej inte ett SKVATT om den där bollen...! Så för min häst funkade det inte som lekkompis iaf! Han vill hellre ha en riktig hästkompis att busa med och nafsa på! :p
Fast han äter ju också allt utom hästgodis... :confused:

Vi har en sån i den ena hagen. Hästarna älskar den. Springer ut o spelar fotboll o så med dom ibland. Sen roar de sig på egen hand också, slänger omkring den, stegrar och sparkar. De tycker att den är jättekul :D

Image136.jpg

har ingen egen här hemma, men på stuteriet har dom en (helgjobb). Hingsten är helt galen i den. Den köptes vecka 14 och när jag kommet tillbaka tre veckor senare är den helt demolerad.

Jag har en jollyboll men den bryr sig inte hästarna så mycket om, nu har jag hängt upp en boll som man trycker in en stor "saltsten" med olika smaker i hästarna älskar att hålla på med denna. Även min gamla som inte bryr sig om sådant i vanliga fall.

Min har en sån boll...
Hon har haft den sedan hon var föl och nu är hon 11år...
När hon var liten lekte hon jätte mycket med den men nu flyttar hon bara omkring den ibland.

dom hästar jag har träffat som har haft en sån har inte brytt sig om den. Då har dom haft den i boxen

Likadant här, hunden har tagit över bollen och har jättekul! Unghästarna som busar hela tiden med varandra och allt det kan hitta tittade knappt på bollen!

När en av grannarnas varmblod gick ensam hade han en så´n, och OJ :rofl: va han lekte med den!! Det är en unghäst, och ibland kom folk in från stora vägen och undrade "om den bruna hästen SKULLE ha en ballong sitta fast i munnnen :p
Lotta

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 045
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
865
Senast: Roxy
·
Övr. Katt Hej! Vi funderar på att skaffa ett GPS-halsband till vår utekatt och undrar vilka erfarenheter ni har av sådana. Vilket är mest prisvärt...
2
Svar
33
· Visningar
1 532
Senast: Emmmmma
·
Juridik & Ekonomi Hej! Jag funderar på skaffa kreditkort där man får bonus. Vill helst kunna resa så jag funderar på något från SAS. Någon som har något...
Svar
0
· Visningar
209

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka