Johnson - Hingst

Sv: Johnson - Hingst

Han är visad i Danmark och därifrån finns ett exteriört omdöme:
Storrammet, betydelig, velrejst og harmonisk hingst af særdeles god type. Kønt hoved. Velansat, lang, men lidt kraftig hals. Lang, skrå skulder. Lang, velmarkeret manke. God albuefrihed. God overlinie. Langt, hældende kryds. God lårmuskulatur. Forlemmerne passende føre og tørre. Fransk. Flade hove. Baglemmerne passende føre og tørre. Indkneben under has. Flade hove. Bevægelsen god i skridt. Særdeles god i trav og galop. Fløj i holdet af dressurhingste.

webimageloader.ashx

http://varmblod.dk/hingste/liste/hingst/default.aspx?horseid=472
Klicka på den rödmakerade texten under bilden så får du fram mer info. Under hästens bedömelser ser du hans poäng.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 978
Hundavel & Ras Jag läser ofta här att ditten och datten ska man inte avla på. Och jag håller med. Men sen började jag fundera på vilka hundar som ska...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 459
Senast: Wingates
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 425
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar