Jodhpur med stålhätta

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ullis25
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 181
Sv: Jodhpur med stålhätta

köp någon storlek större än du brukar, så kan du ha en extra sula på sommaren (så du slipper ha mycket strumpor då) och på vintern får du plats med massor med varma strumpor - ullstrumpor är att rekomendera! :bow:

Jag har inte märkt av det iaf. Kan bli lite kallt om man är ute och plumsar i snön dock.

Aldrig märkt att det blir kallare än i vanliga skor, som sagt en extra strumpa kanske är bra att ha i vilka skor som helst på vintern :)

Fast när det är -25 så är iofs alla skor kalla.. men jag tycker nog att de med stålhätta är extra kalla ändå.

Jag har ofodrade kängor med stålhätta, det är inga som helst problem ner till åtminstone -10 grader. Det är däremot viktigt att sulan är kraftig så att inte det kyler underifrån.

jag är ute hela dagarna på vintern och rider 50 meter från havet.. där är det kaaaallllttt... och ja det blir kallt om fötterne. Två raggarsockor räcker inte ens sen frampå eftermiddagen...

Nej vid tio minus är det väl inga problem.. men på vintern är det ju betydligt kallare än så och då är det kallt med ofodrade skor med stålhätta..

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
918
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Skulle gärna köpt Sketchers, men de är en smula för dyra. Vilka är era bästa tips? Har Jalas nu och de är ingen hit (för). Får ont i...
Svar
8
· Visningar
401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka