Sv: Jockeys!

Jag har också några frågor.. Hur mycket sliter detta på ryggen/knän..? har alltid haft en del problem med detta men jag tror det enbart har med dålig och fel tränade muskulatur att göra..

Jag har haft problem med knäna jag också. Men som tur är så har jag inte känt någonting alls av det när jag rider, men om man "står rätt" när man står i jockeysits så belastar man inte knäna, det gäller ju att lägga vikten och balansen i foten och inte hänga i knäna.
Däremot när jag står i 90 grader mot väggen så tar mina knän otroligt mycket stryk! Jag klarar inte alls av det, det gör alldeles för ont, men det är enda gången jag känner av det. Så om dina problem är liknande mina så ska du inte ge upp bara för att det gör ont av att stå i 90 grader, bara så du vet;)

Sv: Jockeys!

Har oxå problem med knäna sen jag var yngre, men det är inga problem att rida, inte i korta läder heller. Det enda som jag tycker tar hårt det är när man blir "uppkastad" ofta, så de perioderna det är som värst hoppar jag upp själv (från pall då, jag är inte nån argentisk-apa :angel:)

Det där med att stå i vinkel mot väggen funkar inte heller för mig, aaaaaaj!!!

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
657
Senast: Shaggy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
632
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka