Z
Zeroo
Ni som är jockeys, amatörer eller proffs, tjej eller kille, skriv här Skriv gärna hur gammla ni är, längden och vikten. Även ett plus om ni skriver hur ni kom in i galoppvärlden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni som är jockeys, amatörer eller proffs, tjej eller kille, skriv här Skriv gärna hur gammla ni är, längden och vikten. Även ett plus om ni skriver hur ni kom in i galoppvärlden
heejsan, jag heter frida och är amatör jockey.. Jag väger 43 kg och är 159 cm jag e 14 år.. min kompis mamma e galopp tränare på min ridskola så jag fick hjälp av henne...!
Du måste vara 15år för att ta ut amatörryttar licens!
Man får rida på banan om man är under 15 vet en som bara är 14...men det kanske inte är det vanligaste!
Ehm, asså ehm jag tävlar mitt sistar år i galopp på B-ponny..:S!!!!
har hört att man ska vara liten o nätt som galoppryttare, stämmer det ? jag är 170 o väger 50 kg.
Kan jag passa som tränare? 169cm lång och pendlar med vikt mellan 50-54kg.. saken är den att jag har knappst dessa ridmuskler som behövs och är väldigt klen.. vem vill "anställa en då lixom" Har hittat några platser jag tänkt söka men är osäker.. dom vill ju att man ska ha fysik..
Jag har också några frågor.. Hur mycket sliter detta på ryggen/knän..? har alltid haft en del problem med detta men jag tror det enbart har med dålig och fel tränade muskulatur att göra.. tränade kampsport uppe i tävlingsnivå för 3 år sedan och slutade pga knäproblem (inga skador men hade endå viss problem). nu är jag skitsugen på galopp men jag kanske inte alls borde syssla med det?..
Tror Zuukii tänkte på att bli träningsryttare, det är ju dessa som rider hästarna åt tränaren...
Du kan absolut bli detta och då finns det flera vägar att gå. Tex British Racing School, Strömsholm har ”arbetsryttarutbildning” och massa småkurser finns också som kan hjälpa dig på vägen och in i ett galoppstall.
Ta en titt på www.unggalopp.nu så hittar du en del ”kursutbud” och reportage om olikaperoners väg in i galoppen!
Lycka till!