Jockey lärling, 15 år?

Sv: Jockey lärling, 15 år?

Jag är 15 nu och skulle också gärna vilja få reda på det så hoppas någon svarar :)

Ja, få lärlingslicens ska du ha fyllt 15 år men inte 30. Men för att få denna licens behöver ni etablera er hos en erfaren professionell tränare. Läs på allt ni kan och försök att kontakta någon som kan hjälpa er. Jag är själv 15 och är på god väg att komma in i sporten. Man får helt enkelt kämpa. Lycka till!

Edit. Läs gärna Nadja Bellanders "Galoppsport - träning och tävling", så kommer ni att lära er massor. Om ni inte redan kan det mesta, det vill säga. ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 076
Senast: ameo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I Paris-OS 1924 blev det storslam för svensk ridsport. Två guld och två silver, bästa nation totalt och medalj i alla tre grenar. Hur...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
119
Senast: EmelieW
·
Övr. Djur Hur får jag bort snokar inomhus? När det är som värst får jag ta bort 15 st dagligen.
2
Svar
20
· Visningar
2 516
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka