Jockey lärling, 15 år?

Sv: Jockey lärling, 15 år?

Jag är 15 nu och skulle också gärna vilja få reda på det så hoppas någon svarar :)

Ja, få lärlingslicens ska du ha fyllt 15 år men inte 30. Men för att få denna licens behöver ni etablera er hos en erfaren professionell tränare. Läs på allt ni kan och försök att kontakta någon som kan hjälpa er. Jag är själv 15 och är på god väg att komma in i sporten. Man får helt enkelt kämpa. Lycka till!

Edit. Läs gärna Nadja Bellanders "Galoppsport - träning och tävling", så kommer ni att lära er massor. Om ni inte redan kan det mesta, det vill säga. ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I Paris-OS 1924 blev det storslam för svensk ridsport. Två guld och två silver, bästa nation totalt och medalj i alla tre grenar. Hur...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: Gunnar
·
Övr. Djur Hur får jag bort snokar inomhus? När det är som värst får jag ta bort 15 st dagligen.
2
Svar
20
· Visningar
2 377
Senast: Rugge
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 322
Senast: Enya
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
381
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka