Jobbskor som luktar illa

Wysiwyg

Trådstartare
Halväcklig tråd men jaja :p

Har instängda "arbetsskor" (https://www.google.se/search?q=arbe...e%2Fsv%2Fartiklar%2Farbesko-1087.html;700;431, hoppas länken funkar, skriver från telefonen) och dom luktar äckligt! Brukar aldrig ha problem med fotsvett men jag antar att det är oundvikligt med lite otäck odör efter 5d/v i 1 år med lite värme..

Finns något medel eller något husmoderstips någon sitter inne med? Eller är det bara att slänga och gå över till håliga foppatofflor?

Åh, det vill jag också ha tips om! Jag jobbar i rejäla kängor med stålhätta, luktar sådär efter ett 10-timmarspass.

Jag skulle också vilja veta tips om skorengöring inuti skon! Något medel eller nått som verkligen gör rent och som inte bar "döljer" (läs = blandar upp ;) ) fotodören med någon käck kemisk doft :p!

Har inga bra tips, men brukar inte gummit i skorna bli sämre efter ett år? Det är ju så på löparskor, och iaf min arbetsgivare ger nya skor efter ett år. Så hör om du kan få nya skor, så du inte får skador för att du går i för gamla skor? Det är ju ändå en del gående i dem låter det som? :)

@Miao, en blandning av vatten och ättika tar iaf bort lukten och dödar bakterier. :) Blanda 50/50, spraya och låt torka.

Haha, jag blev helt exalterad av den här tråden! Jag har spenderat senaste veckan med att titta på och testa Melissas olika "städ"-tips. :D

Liknande trådar

Utrustning Hej alla! Jag slänger ut en liten fråga till alla er användare här. Min fråga, jag är på G att klicka hem en Spooks väst som jag...
Svar
7
· Visningar
1 194
Hemmet Jag har en ide i huvudet som jag tror skulle bli jätte bra men vet inte om det skulle fungera i praktiken. Jag har ett barbord som är...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: Gabbi
·
Hästvård Ponnyn har börjat fått kala fläckar i ansiktet och under manen! [LIST] Det är en shetlandsponny (dvs mycket tjock päls) och...
Svar
1
· Visningar
2 534
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama