Jobbigt att sälja

T

todde

Fy va jobbigt att sälja en häst...man får stå med mycket:eek: folk som tror de kan få en tävlingsponny som är i den mest aktraktivaste o gått minst medelsvårt eller grand prix för väldigt små pengar. Det är kanske inte många som fattar hur mycket arbete tid o pengar som ligger bakom en sådan ponny. Men visst klart det finns lycksökare på bägge områden men lite hyfs kan man väl begära. Jag är säkert inte ensam om detta vad jag har förstått. En uppmaning till ponnyföräldrar kom gärna med bud men de ska vara genomtänkta...

Sv: Jobbigt att sälja

Ojdå jag är tydligen ensam om detta då är det kanske jag som får tänka om:confused:

Nä, jag förstår dig! Du är inte ensam! :)
Som "ponnymamma" har jag än så länge mest köpt... men nu är det även dags att sälja :(
Jag förstår kanske lite av båda sidornas syn på saken... och jag har både köpt ponny till utsatt pris utan att pruta och lämnat (nästan) skamligt bud, men ändå ett bud som jag själv tyckte ponnyn var värd... (och den fick vi!). Det är ju så mycket som spelar in vid ponnyköp.
Men endel konstiga svar har jag fått nu när vi börjat fundera på att sälja, och ändå har vi poängterat att vi vill att ponnyn hamnar rätt och kan få bli kvar länge i sitt nya hem... en tjej ville ha henne bara över sommaren! :confused:
Jag har en ganska klar bild av vad våran ponny är värd så jag har satt ut pris och det avskräcker väl endel. Samtidigt så är jag inte dummare än att jag lyssnar på andra förslag om familjen verkar vara bra för vår älskling...

Det finns självklart problem åt andra hållet också. Många tar extrema överpriser för sina hästar,

På måndag åker min guldklimp till sina förhoppningsvis nya ägare. De ska ha henne på prov en vecka..

En frisk fröken född-98 just över ponnymåttet med fina steg. Tinkerkorsning med pass på g fullt vaccinerad och frisk försäkrad osv..TRAFIKSÄKER till 150% och väluppfostrad
Inklusive sadel och träns

EJ körbar och svår att hantera ibland i stallet då hon stressar upp sig.

Då hade jag satt ett pris om 15 000. De va i augusti i fjol och ville sälja henne. INGEN som va intresserad av att komma och titta på henne. MEN PRUTA ner henne osedd till max 10 000 de skulle dom minsann..

Denna gång har JAG letat ibland köpes annonser och funnit vad jag tror och hoppas är rätt köpare och priset är VI båda nöjd med..

Anna-Carin

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 706
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Vad läser du just nu?