E
Em_E_liE
Jag har funderat på att jobba med hästar utomlands ett bra tag nu. Jag har jobbat på flertalet olika stall här i Sverige, men känner mig lite feg när det gäller att jobba utomlands..
Jag har funderat på Tyskland, men språket är ingenting jag kan, mer än "jag heter" och lite sådana enkla fraser, knappt (haha).
Jag har nu en unghäst (2år) och känner inte att det är aktuellt att ta med honom just nu, han bör ju bli lite äldre, så det finns en chans att kunna utvecklas ordentligt i ridningen, för det är det som är tanken.
Jag vill lära mig hur ridningen fungerar där, bli bättre och duktigare i ridningen - utvecklas!
Jag vill också lära mig deras hästhållning och träningsfilosofi.
Vad dom tänker på och hur dom gör inför, under och efter tävling.
Nu är det ju antagligen som i Sverige, att alla har olika sätt att tänka och göra när det gäller hästarna, men jag hoppas ni förstår själva grejen.
Nu vet inte jag alls vad man ska tänka på och söker därför lite tips, idéer, tankar och lite olika erfarenhetshistorier från er som tänkt att flytta utomlands men framför allt från er som faktiskt tagit steget och åkt utomlands och jobbat eller jobbar där nu..
Hur har ni gått till väga för att få jobb där och vart är ni?
Uppfyllde jobbet era förväntningar?
Vad gör ni i erat jobb?
Har ni häst med er?
Hur tog ni er ner?
Vad har det kostat er?
Ja, jag vill veta allt och lite till så berätta på.
Tack på förhand!
Jag har funderat på Tyskland, men språket är ingenting jag kan, mer än "jag heter" och lite sådana enkla fraser, knappt (haha).
Jag har nu en unghäst (2år) och känner inte att det är aktuellt att ta med honom just nu, han bör ju bli lite äldre, så det finns en chans att kunna utvecklas ordentligt i ridningen, för det är det som är tanken.
Jag vill lära mig hur ridningen fungerar där, bli bättre och duktigare i ridningen - utvecklas!
Jag vill också lära mig deras hästhållning och träningsfilosofi.
Vad dom tänker på och hur dom gör inför, under och efter tävling.
Nu är det ju antagligen som i Sverige, att alla har olika sätt att tänka och göra när det gäller hästarna, men jag hoppas ni förstår själva grejen.
Nu vet inte jag alls vad man ska tänka på och söker därför lite tips, idéer, tankar och lite olika erfarenhetshistorier från er som tänkt att flytta utomlands men framför allt från er som faktiskt tagit steget och åkt utomlands och jobbat eller jobbar där nu..
Hur har ni gått till väga för att få jobb där och vart är ni?
Uppfyllde jobbet era förväntningar?
Vad gör ni i erat jobb?
Har ni häst med er?
Hur tog ni er ner?
Vad har det kostat er?
Ja, jag vill veta allt och lite till så berätta på.
Tack på förhand!