Jobba under semester?

NotlikeI

Trådstartare
Hej!
I denna sommar så är det första gången jag får betald semester, får 11 dagar och sökt 12 dagar ledigt och fått dem. Sökte ledigt under Sweden Rock då jag hur eller hur skulle dit, nu blev det så att jag ska jobba på festivalen anställd av självaste Sweden Rock för att sälja deras grejer. Men nu ska jag alltså jobb under semestern som alla dagar utan en, är betald. Hur fungerar det?
Min sambo sa att jag inte skulle få något för semestern de dagar jag då jobbar, vilket ju gör att jag förlorar en del pengar :/
Känns ju jävligt emot vad regeringen annars verkar vilja att man ska göra vilket är JOBBA. Så egentligen skulle jag suttit hemma på arslet då istället?

Kloka bukare, hur är det egentligen?!

Du har tjänat ihop till din betalda semester, vad du gör under dina semesterdagar spelar ingen roll. Det enda jag tänker rent spontant som kan orsaka problem är om det du ska jobba med under semestern på något sätt konkurrerar med din vanliga arbetsgivare.

Du har tjänat ihop till din betalda semester, vad du gör under dina semesterdagar spelar ingen roll. Det enda jag tänker rent spontant som kan orsaka problem är om det du ska jobba med under semestern på något sätt konkurrerar med din vanliga arbetsgivare.

Arbetsgivarna mellan har inga problem med att jag jobbar under festivalen, som sagt var jag väldigt tydlig redan när jag blev anställd att jag kommer vara frånvarande i början av Juni, alla år ;) haha! Nej men inte många som vill ha semester då så fick min beviljat utan problem och det är inom två helt olika arbetsområden så det konkurrerar inte med varandra på något vis.

Tänkte som dig med! Jag har väl ändå just TJÄNAT ihop mina semester dagar, väljer jag att koppla av genom att jobba på ett annat jobb så är det väl min ensak :angel:

Vad du gör under din semester skiter arbetsgivaren totalt i. Kontrollera dock att det är ok att du har denna bisyssla.

En kollega här har tagit några dagar semester och ska jobba i Norge de dagarna som sjuksköterska där med. Min ena syster jobbar som undersköterska men i somras hade hon semester från sitt ordinarie jobb och jobbade då som undersköterska i en annan kommun. Så det borde vara nemas problemas!

Som sagt, arbetsgivaren struntar fullkomligen i vad du gör under din semester. Skatt betalar du på all din inkomst som vanligt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 892
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 216
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
802
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama