Jobba när man är sjuk?

_FiA_

Trådstartare
Jag har åkt på förkylning IGEN (typ 7e gången det här året), och har gjort slut på 2 toarullar med papper idag, näsan är som en öppen kran. Tog tempen nyss och har 37,9 (37,0 är min normaltemp) Jag har haft mycket sjukfrånvaro det här året redan och jag borde verkligen inte vara hemma, plus att imorgon är vi väldigt underbemannade och det skulle bli katastrof för dom andra om jag inte kommer till jobbet.

Jag arbetar så att jag kommer sitta vid en växel(dator) och är inte nära någon annan person direkt. Är det okej att gå till jobbet eller bör jag vara hemma?
 
Sv: Jobba när man är sjuk?

Jag har åkt på förkylning IGEN (typ 7e gången det här året), och har gjort slut på 2 toarullar med papper idag, näsan är som en öppen kran. Tog tempen nyss och har 37,9 (37,0 är min normaltemp) Jag har haft mycket sjukfrånvaro det här året redan och jag borde verkligen inte vara hemma, plus att imorgon är vi väldigt underbemannade och det skulle bli katastrof för dom andra om jag inte kommer till jobbet.

Jag arbetar så att jag kommer sitta vid en växel(dator) och är inte nära någon annan person direkt. Är det okej att gå till jobbet eller bör jag vara hemma?

Enligt mig: okej.
Jag hade stoppat i mig ett par värktabletter och åkt dit om jag var i samma sits. Om det däremot inte varit fråga om katastrof för kollegor i och med underbemanningen skulle jag stannat hemma och vila mig för att tillfriskna snabbare.
 
Sv: Jobba när man är sjuk?

Helt ok enligt mig, särskilt eftersom du inte verkar ha så mycket kontakt med andra.

Jag brukar också göra så.
 
Sv: Jobba när man är sjuk?

Jag skulle ha jobbat,,om det inte är så att du blir så dålig att du inte kan utföra jobbet. Eller om jag jobbar riktigt nära ngn som lätt blir sjuk så skulle jag nog funderat ett varv till.
 
Sv: Jobba när man är sjuk?

tack för svar... jag jobbar imorgon om febern inte stiger
 
Sv: Jobba när man är sjuk?

Jag tycker åk och jobba om du inte blir sjukare. Smittad av virus kan man bli överallt, t.ex. av kundvagnen i mataffären, så jag skulle inte oroa mig alldeles för mycket för att smitta kollegorna...
 
Sv: Jobba när man är sjuk?

Träffar man inte så mycket folk så absolut , om man själv känner sig pigg.

Själv jobbar jag i vården och där blir jag hemma av hänsyn till de sjuka.
 
Sv: Jobba när man är sjuk?

Så länge du inte smittar, så tycker jag också att det är okej. Smittar man, då ska man hålla sig hemma.
 
Sv: Jobba när man är sjuk?

smittar gör jag säkerligen eftersom det är mitt under det värsta just nu. Men som sagt så arbetar jag inte direkt i närheten av någon utan håller mig vid min dator, så jag borde inte lyckas smitta ner någon. Sitter i alla fall på jobbet nu och har tagit 2 alvedon och har näsdukar och nässpray i beredskap ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inte för att vi planerat något på nyår men jag vill ändå att den här förkylningen viker hädan. Jag kommer garanterat hosta sönder ett...
Svar
7
· Visningar
931
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 967
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp