Jobba med musik?

Sparrisen123

Trådstartare
Hjälp mig brainstorma nu, buke!
Jag vet att det är en svår bransch osv, så jag kan döda mina drömmar ganska bra själv och behöver ingen hjälp med det ;) Men jag behöver tips!
Jag har insett att förutom hästar är musik det som ger mitt liv en mening. Hästar verkar jag inte kunna jobba med då kroppen inte duger riktigt till det, och jag funderar därför på musikbranschen. Vad finns det för olika yrken där?
Jag kommer på:
Musiker
Musikrecensent
Fotograf
Jobba med typ scenbygge, belysning, ljud. "Crewjobb" helt enkelt
Ordningsvakt (... på musikevenemang)
Manager för ett band
Ljudtekniker i en studio
(Låtskrivare)

Vad finns det mer? Tänk rock-pop-punk-indie-typen av musik, inte typ klassiskt. Så inte på någon opera kanske :angel:
Jag vill bara ha massor av förslag på olika yrken som kan ha kontakt med musik/konserter.
 
Sv: Jobba med musik?

Har du kollat om det finns någon utbildning som kanske skulle passa dig?
Denna har jag själv funderat på att söka, känns som den (eller något liknande) skulle hjälpa en en ganska bra bit på väg och ge möjlighet att få jobba med en del olika yrken. Eller studera musik på folkhögskola, det gör bror min för tillfället och det verkar ge grymt mycket, både utveckling som musiker och ett hyfsat kontaktnät.
Själv vände jag mig till ett lokalt företag som håller på med ljud- och ljus på olika live-evenemang och fick praktisera där i ett halvår till att börja med. Efter det har jag varit med och jobbat bakom scen när de har behövt ett par extra händer någon gång (roligaste jobbet jag haft!), och jobbat i butiken som de driver vid sidan av.
Så omöjligt är det absolut inte! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Jobba med musik?

Hade själv tänkt tipsa om den utbildningen. Det är en mycket bra utbildning, med bra engagerade lärare som vet vad dom pratar om. Då dom flesta jobbat inom den branschen. En väldigt varierande utbildning. Bra utbildning som är rolig och lärorik. Skulle verkligen rekommendera den utbildningen. :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 504
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp