Fast jag projekterar bara infrastruktur i större projekt där man jobbar mot server och aldrig lokalt på min egen dator Visst, vissa filer är långsammare framförallt att öppna, men det går ändå i princip problemfritt att proja hemifrån. Kan tänka mig att viss 3D-proj av byggnader kan vara värre, dock - men tror det fungerar bara man har en duglig dator.My mistake att bara tänka på större objekt eftersom det är där jag verkar. Om man arbetar med något litet som bara man själv arbetar med (och kanske t o m ryms/är möjligt att ladda ner lokalt) så är det förstås möjligt. Men om man arbetar i större projekt och all projektering (i 3D) sker direkt mot en server där det finns många filer som man behöver ha koll på hela tiden så är det svårt. Projektering av infrastruktur, industri, sjukhus eller liknande större byggnader ska man inte räkna med fungerar hemifrån annat än i undantagsfall.
Det jag vet är att jag jobbar med folk som tycker att de inte kan proja om de inte har sina stora skärmar. Jag håller inte riktigt med, det går att köra för mig rakt av på laptopen, men har ju en extern skärm här hemma med när jag vill, iofs.