Jobba bort nackfett

prinsonemmy

Trådstartare
Nu söker jag alla tips och råd som finns om hur man ska jobba bort fett i nacken. Min nordsvensk på 5 år har mycket fett där, och jag blir verkligen inte klok på det. Jag rider inte så mycket utan kör mest, marktränar en del med.

Så, vad är era bästa tips? Är tacksam för svar, för såklart är det inte hälsosamt med sådana fettdepåer... :/

du kan inte punktträna bort fett - fettet kommer bort allmänt på kroppen vid ökad energiförbränning jmf med intag av energi. så pass "enkelt" är det eller vad man ska säga. både på häst och människa.....

Nu söker jag alla tips och råd som finns om hur man ska jobba bort fett i nacken. Min nordsvensk på 5 år har mycket fett där, och jag blir verkligen inte klok på det. Jag rider inte så mycket utan kör mest, marktränar en del med.

Så, vad är era bästa tips? Är tacksam för svar, för såklart är det inte hälsosamt med sådana fettdepåer... :/

Jag var på en foderföreläsning förra året med Cecilia Müller (SLU). Vi pratade mycket om övervikt och de här depåerna. Depåerna är alltså preciiiis det sista som försvinner, dvs man kan inte räkna med att de ska försvinna förrän resten av hästen är i topptrim. Dessa depåer är inflammationsdrivande i sig vilket både gör dem just extra svåra att blir av med, men de bråkar också med blodsocker och hormoner i kroppen och leder i sig till ytterligare övervikt.
Så, födobegränsning och MASSOR av motion, ihärdigt, tills även depåerna är borta.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 132
Senast: Kilauea
·
Mat Jag har under många, många år haft problem med magen och prövat den ena dieten efter den andra. Nu verkar det som att det äntligen är...
2
Svar
35
· Visningar
2 081
Senast: Keb71
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
944
Senast: Fiorano
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 093
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka