MadicDomino
Trådstartare
Chefen har erbjudit mig en plats i Norge, nu under vinterhalvåret. Det handlar om ca 3½ månader där uppe och två fria hemresor. (med bil!)
Tanken föll direkt på hunden. Han vill jag gärna ha med!
Om jag minns rätt, så ska hunden avmaskas 48h innan avfärd och vara dokumenterat. Men hur ser det ut med rabiesvaccinering?
Gäller provtagning eller regelbunden vaccinering ?
Hunden ska ha pass, hur lång tid tar det att utfärda ett sådant?
"Kamphundsraser" är ju förbjudna, min hund har ingen sån ras i sig. Men är en blandras med 6 olika raser, måste en blandras bevisa att det inte finns någon av dessa raser i? Han ser ju ut som en Cavalier, med för stor kropp och fluffigt hår.
Jag har aldrig rest utomlands med hunden. Så jag känner mig som världens nybörjare.
Tanken föll direkt på hunden. Han vill jag gärna ha med!
Om jag minns rätt, så ska hunden avmaskas 48h innan avfärd och vara dokumenterat. Men hur ser det ut med rabiesvaccinering?
Gäller provtagning eller regelbunden vaccinering ?
Hunden ska ha pass, hur lång tid tar det att utfärda ett sådant?
"Kamphundsraser" är ju förbjudna, min hund har ingen sån ras i sig. Men är en blandras med 6 olika raser, måste en blandras bevisa att det inte finns någon av dessa raser i? Han ser ju ut som en Cavalier, med för stor kropp och fluffigt hår.
Jag har aldrig rest utomlands med hunden. Så jag känner mig som världens nybörjare.