Sv: Jobb, hörsel- och synproblem.
Förstår det....
Det handlar nog en del om rätt arbetsplats för din del också kanske? Att hitta ett ställe där de är beredda att ge dig chansen (med hjälpmedel). Kanske kan du vara berättigad till någon slags extra hjälp via AF utöver hjälpmedels-grejen?
Jag har epilepsi också och är inte det minsta anfallsfri så om jag haft god syn hade jag ändå inte fått körkort. Jag är nog inte så attraktiv ens på arbetsmarknaden!
Frågan är egentligen hur pass mycket hjälpmedel som behövs. Helt klart kan man kanske fixa bl.a. datorn så den är anpassad och det går nog att ordna så jag kan få en chans att höra ok, samtidigt går jag ju en utbildning som jag VILL gå till ett yrke som jag VILL ha, men som jag har insett är svårt p.g.a. öronen och ögonen som inte vill uppföra sig väl. Det är lite nedslående mitt i det roliga, tycker jag.
Det handlar nog en del om rätt arbetsplats för din del också kanske? Att hitta ett ställe där de är beredda att ge dig chansen (med hjälpmedel). Kanske kan du vara berättigad till någon slags extra hjälp via AF utöver hjälpmedels-grejen?