Jisses vad han sover

Seabaz

Trådstartare
Lillen somnade igår kväll vid ca 23-tiden efter att ha varit ute och kissat, bajsat och busat en del!

I morse väckte jag honom vid 7-tiden för jag skulle skjutsa pojkvännen till jobbet. Då kissade och bajsade hunden.

Sen åkte jag hem till mig, hunden sov en timme i min säng, sen väckte jag honom och så rakade, trimmade och badade jag honom.
det gick väl på en timme allt som allt kanske. Sen sov han en timme till, sen väckte jag honom och så åkte vi och skulle skjutsa min mamma till jobbet. Då kissade han två gånger.
Han sov i sin väska i bilen som han åker i.

Sen kom vi väl hem efter kanske en halvtimme, runt 11-tiden.
Och från dess har han legat och sovit! Han vaknade nyss, reste på sig, sträckte på sig och lade sig till rätta i soffan igen!

Okej att han bara är 4 månader och valp, men en riktig liten sjusovare är han!

Om en timme ska vi ner till en sjö här i närheten och kolla när några i min klass kastar sig i vattnet för att vinna "lommarrännet" men jag antar att jag kommer få väcka honom tills dess.

Någon mer med en mycket sovande kompis?

Sv: Jisses vad han sover

Min tik har varit en sjusovare från första början :) . Hon har t.ex. aldrig någonsin behövt kliva upp mitt i natten för att kissa. Hon sover gärna till 12 eller ännu längre (och då spelar det ingen roll om jag är uppe tidigt). På natten ligger hon mitt emellan mig och sambon och helst på rygg under täcket.

Första natten vaknade lagotton visserligen vid 3 och behövde gå ut och kissa, men sen sov hon till 9.
Nu när hon är 6 månader ser man vilken sjusovare hon är. Om väckarklockan ringer före 9 tittar hon på mig med en blick som säger "nej tack, det är för tidigt" och sen snusar hon vidare några minuter.....I helgen sov vi tex. till 12 efter att ha haft kompisar hemma sent - och jag gick upp först!

Mina vapar har aldrig sovit. Det har varit full rulle från 4 på morgonen till sena kvällen. Direkt jag rört mig så har de flygit upp. Efter si så där 2-3 år så sover de mycket. Men fortfarande så är mina hundar superduperpigga vilken tid än på dynget jag är vaken. Efter en tre dagars fjällvandring så sover de 6 h och sen är de som vanligt igen. Lätt frustrerande faktiskt att aldrig kunna trötta ut dem.

Min valp är också en tröttmössa (undrar om jag har varit överambitiös med passivitetsträningen? :angel: ;) ). Men det är ju ganska bekvämt att ha en morgontrött hund förstås, särskilt när man själv vill sova länge... :p

Låter som min lilltjej, hon tycker att det är för tidigt att kliva upp före 12, och då spelar det egentligen ingen roll när vi har gått och lagt oss kvällen innan. Minst 12 timmar per natt vill hon sova, och jag klagar inte. :angel: :D
Fast sen är hon iofs desto aktivare dom vakna timmarna. Våran lilla bokstavshund. :o :D

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 773
Senast: Tualma
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 284
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 524
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Behöver bolla lite om ngn varit med om liknande. Har en liten Chihuahua kille på 12 år som har konstaterat hjärtfel/klaff fel sedan...
Svar
3
· Visningar
1 410
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30