Vad har de för betydelse? Vad är skillnaden? Varför är de inte rasism?
För att det inte har något med ras/etnicitet att göra.
Men jag håller med dig i grunden. Det är lika tröttsamt och trångsynt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har de för betydelse? Vad är skillnaden? Varför är de inte rasism?
För att det inte har något med ras/etnicitet att göra.
Precis ^ lika trångsamt och tröttsamt, det finna alltså ingen skillnad att hata muslimer eller hata araber.För att det inte har något med ras/etnicitet att göra.
Men jag håller med dig i grunden. Det är lika tröttsamt och trångsynt.
Begreppet rasism begränsas inte till sin ursprungliga betydelse om idén kring olika raser. Begreppet innebär, som jag har försökt att påpeka, mer än så.
Precis ^ lika trångsamt och tröttsamt, det finna alltså ingen skillnad att hata muslimer eller hata araber.
Har du någon källa på att hata sympatisörer av ett parti som rasistiskt?Då är det alltså heller ingen skillnad att ogilla araber och sverigedemokrater. Lika tröttsamt och trångsynt.
Nu är det ju inte jag som påstår att rasism inte handlar om ras/etnicitet.Har du någon källa på att hata sympatisörer av ett parti som rasistiskt?
Ok så du påstår inte att hata sympatisörer av ett parti som är rasistiskt? För det har jag aldrig påstått.Nu är det ju inte jag som påstår att rasism inte handlar om ras/etnicitet.
Ok så du påstår inte att hata sympatisörer av ett parti som är rasistiskt? För det har jag aldrig påstått.
Det är det jag frågar, vad är skillnaden?Och det är inte heller rasistiskt att ogilla muslimer.
Det är det jag frågar, vad är skillnaden?
Ett hat mot araber, vad är skillnaden om du har samma hat för muslimer? Oavsett om du vill blanda in ras, ethnisk grupp osv så är det ju samma "hat".
På vilket sätt är det inte samma hat?Fast det är ju inte samma hat. Däremot må hataren vara så obildad att han blandar ihop begreppen eller tror att alla araber är muslimer och därmed hatar båda grupperna.
Det är ju olika grupper. Däremot är det svårt att skilja på vilket hat som är vilket av de orsaker jag just nämnde.På vilket sätt är det inte samma hat?
Olika grupper ja och vad är då skillnaden i hatet?Det är ju olika grupper. Däremot är det svårt att skilja på vilket hat som är vilket av de orsaker jag just nämnde.
Jag vet att det finns strömningar som vill utnyttja begreppet för att göra politiska poäng. Det är dock inget att ta hänsyn till. Då kan det ju vara rasism att ogilla vilken grupp som helst: sossar, synthare, nudister eller vad det nu må vara.
"Strömningar"? Din ignorans och faktaresistens förbluffar mig, ärligt talar.
Olika grupper ja och vad är då skillnaden i hatet?
Om du har en person som hatar araber och en annan som hatar muslimer hur skiljer sig hatet? Kan du säga det?
Jag är inte tolerant mot människor med korkade åsikter som de försöker att styra världen med.De som inbillar sig att de är toleranta när de tror både det ena och det andra om folk bara för att de röstar på ett parti, eller för den delen om de har en viss religion, har noll självkännedom.
Jag är inte tolerant mot människor med korkade åsikter som de försöker att styra världen med.
T.ex. Nazister, Ku Klux Klan, IS och SD.
Det är legitimt att säga så.
Det kallas för att missionera.
Något som alla religioner gör.