Jeremy Rudge

Alltså, förlåt att jag plockar upp denna gamla tråd igen när du redan har svarat så snällt, men senast idag såg jag en annons med en JR med ändringsbar bom. Kan det stämma?! :confused:

Jag är ju ingen expert men om man kollar JRs hemsida osv verkar det ha träbommar fortfarande. Men enklast är nog att maila dem och fråga? Du kan ju be säljaren om serienummer på den aktuella sadeln så får du svar om just den.

Har JR ändringsbara bommar?
Hur vet man om modellen har/inte har det?
JR tror jag har träbommar med stålförstärkning vid framvalvet. De allra flesta engelska bommarna (väldigt många sadeltillverkare köper träbommarna från en och samma tillverkare) kan vidgas eller minskas 1 storlek från sin originalsize med hjälp av pressmaskin.
Vet faktiskt inte om JR har börjat med annan typ av mer ställbara bommar, vore ju inte helt otippat eftersom andra tillverkare kan leverera sådana lösningar.

När jag köpte min Jeremy Rudge sadel på Mustang så vill jag minnas att de sa att bommen kunde pressas ut något och bli lite bredare. Det är en stålförstärkt träbom i min. Vet dock inte om det gäller alla deras modeller.

Liknande trådar

Utrustning Jag har hittat en Globus Clic begagnad som ägaren inte vet vidden på, ngn som vet vart den märkningen sitter? Det är bra pris så jag...
Svar
0
· Visningar
119
Senast: Aleel
·
Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
367
Senast: Emiro
·
Utrustning Vad har ni för pallar? Vi har jättehästar och kikar efter en högre modell men som fortfarande är stabil och inte kostar 3000. Ikeas...
2
Svar
23
· Visningar
1 411
Senast: Time Lord
·
Utrustning Vad jag läst mig till så ska wobbi vara riktigt bra stövlar. Men vilken modell kan ni rekommendera? Hur är de i storlek?
Svar
15
· Visningar
1 041
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka