R

Rene

Jag undrar var ni köper era jeans? Jag kan inte rida i vanliga jeans blir då skinnflådd i knävecken. Måste finnas andra sorters jeans?? Pris?

Sv: Jeans

Jag brukar köpa helt vanliga jeans i affärer. Men om du vill ha några speciella "rid-jeans" så får du kolla runt i olika affärer på internet, sök på google.

Wranglers såklart! :love: :D

Finns på westernbutikerna, men en del modeller även i vanliga affärer. Dessutom kan du köpa dom på större westernshower.

Dom är gjorda för att arbeta o rida i!

Skickar dig ett pm om var jag brukar köpa mina, bra priser o bra service!

Wrangler jeans som finns att köpa i vanliga butiker funkar utmärkt! Är dom för låga i midjan är det bara att slänga på ett skärp så sitter dom där dom ska, dom åker ju ändå upp till armhålorna när man sitter i sadeln;)

wrangler skrev:
Wranglers såklart! :love: :D

Finns på westernbutikerna, men en del modeller även i vanliga affärer. Dessutom kan du köpa dom på större westernshower.

Dom är gjorda för att arbeta o rida i!

Skickar dig ett pm om var jag brukar köpa mina, bra priser o bra service!
du får gärna pm a mig om det också :p

Hej

Vi i min familj rider oftast i Continental. Tycker dessa är skönast för det är lite strech i dem och finns i lite olika modeller Värda var enda krona!!!.... Finns på bonanzawestern.com

Okej, det är samma ställe som jag har PM:at alla om :D , vågade inte skriva ut det! Men då vet ni det, så jag skickar inga fler PM om det.... Jättebra ställe med bra priser o service!
Continental, Cowboy Classic o Wrangler är alla bra jeans i mitt tycke!

Medan jag red western red jag i stretchjeans från Flash till vardags. Jag tyckte att de var bekvämare än Wrangler och dessutom billigare.:)

wrangler skrev:
Finns Wrangler i stretch oxå! :D
Ja absolut!! Jag har ett par underbara Wrangler stretch som jag köpte på bonanza!! Helt underbara:love: //Mollan

Rider inte western är väl mer hoppryttare, men händer att jag ridit i jeans om jag fått infall en dag när jag kommer och vill rida en sväng. Då har jag ridit i vanliga crocker/liknande osv..skönt..men kanske inget man köper och har i stallet. Men ändå :p

Är det någon som har provat "Cowboy Classic" jeansen? Dom finns lite överallt, bland annat på Bonanza, och dom verkade vara lite billigare än övriga jeans. Skulle därför vilja veta om de är bra? :)

Alazan skrev:
Jag rider oftast i Levi's jeans, jätte sköna! :)

Rider ocksâ mkt i Lewis, men stiglädrena blev snabbt slitna(rider ej western) sâ nu har jag chapsen över(stiglâdrena kostade nämligen 110 euro):crazy:

Solafekub skrev:
Är det någon som har provat "Cowboy Classic" jeansen? Dom finns lite överallt, bland annat på Bonanza, och dom verkade vara lite billigare än övriga jeans. Skulle därför vilja veta om de är bra? :)

Har såna oxå...dom är helt okej!

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
21
· Visningar
2 029
Senast: Luff
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
356
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
685
Senast: Gimlan
·
Kläder & Bli fin Nu är panik! Jag har sökt in på en utbildning och är så glad när jag kom in på den! Utbildningen är 3 veckor. Sista veckan är det...
Svar
10
· Visningar
1 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben