Jeans - Sammanslagen tråd

Sv: western=jeans?

Puttar upp den här gamla tråden!

Ponera att jag rider western, men tycker det är hysteriskt fult med jeans, speciellt blåa som inte är så tajta, och då i synnerhet om de har bootcut och allra allra fulast är när man har bootsen under jeansen. Vad gör man då? :angel:

Jag är alltså Fröken Tvärtemot!

Hur idiotförklarad blir jag om jag rider i ett par cheap monday (valfri färg, jag kan tänka mig blått faktiskt)? Och eftersom de är tajta hela vägen ner måste jag ha stövlarna över jeansen. Blir jag utskrattad nu? :D
Eller finns det mot all förmodan westernryttare med snygga benkläder+boots?

Sv: Jeans - Sammanslagen tråd

Vad är Cheap Monday? jag rider i Wranglers LEA-jeans. Ganska tighta nertill, så jag måste ha bootsen utanpå, även att jag vill ha dom innanpå. Finns inget snyggare än riktiga westernjeans!!

KL

Jag rider oftast i mysbyxor :p haha (eller, som i somras, i rosa klänning o leggings, men det vågar man ju inte säga :o :D ). Men på träning, clinics eller när jag bara känner för att se lite proffsigare och stiligare ut blir det jeans. Svarta dieseljeans, ett par blå cheap monday, ett par blå gina tricot och ett par blå HM-jeans är vad som finns i min ridjeansgarderob för tillfället :)

Jag har cheap monday, så enligt lilla mig är det fullt möjligt i alla fall :D jag brukar tamejfan rida i cheap monday jeans o benvärmare ibland :p hahhaa
Om alla proffsiga westernmänniskor (för att inte tala om dressyr- och hoppfolk) skulle se vad jag rider i ibland skulle de nog inte skratta ut mig, utan snarare bli chockade och traumatiserade för livet :angel:

Nu ska du inte va sån Suzie! Jag red i sportshorts, sportbehå, hatt och barfota i somras när det var som varmast. Barfota var galet, jag vet, om hon trampat mig.. Hoppade upp på hästen först, och kasta sen av mig skorna... :)

Oj rackarns! Jag som trodde jag va värst här ;)
hmmm nu måste jag hitta på nåt ännu värre bara för det....... :devil: vänta bara :D

Men folk stirrade faktiskt lite på min pålle o mig när vi red genom kungsängens centrum, jag med ceriserosa klänning och Sessan med rosa rosetter i manen :p det va så puttinuttigt att man nästan blev lite illamående :D

Vad bra :D De är ju snygga och sköna, om man väljer stretchvarianten. Men hur gör du med bootsen?

Sv: western=jeans?

Blir du utskrattad p.g.a. kläderna, byt sällskap! Jag rider altid i ridbyxor och shortchaps, om det är varmt, hela chaps om det är svalare och alltid hjälm. Har fuskat med hjälmen ett par gånger på min gamla (17år) snälla pålla när det varit hemskt varmt. På tävling är det jeans och hatt, såklart, showchaps om det är kallt. Jag tycker det är mer praktiskt med ridbyxor, och lättare att hålla isär stallkläder och jobbarkläder också på det sättet!

Vad bra :D De är ju snygga och sköna, om man väljer stretchvarianten. Men hur gör du med bootsen?

Jag har gympadojor :p alternativt jordpurskängor så det är inget problem :laugh: men jag har stora planer på att införskaffa ett par riktiga boots och då kommer jag nog ha bootsen utanför jeansen. Speciellt cheap monday jeansen är ju så jäkla smala att de omöjligt kan gå utanpå bootsen.

Sv: Jeans

Vad ska man ha för jeans att rida/tävla i?
Jag vill absolut inte ha jeans med hög midja och supertighta ben, utan det ska vara lägre midja med lite bootcut. Vad ska jag ha då?

Wrangler har tagit fram dom "Ultimata ridjeansen", heter Q-baby (stretch) och Cash. Helt suveräna att rida i, dock var Q-baby lite korta i benen så ett par tum längre än din vanliga längd rekommenderas.
Finns på ebay!

Tänk bara på om du ska tävla och vill ha bälte, så när du sätter dig ner i jeans med låg midja har bältet en tendens att stå ut bak och ge en lite osmickrande "put" där bak...

Gjort det misstaget själv och hur töntigt jag än anser att hög midja är i normala fall, så är jag ändå på jakt efter jeans med hög midja nu... De kommer dock endast användas vid tävlingstillfällen ;)

Och jag brukar annars köpa mina ridjeans billigt på marknader... där de säljs stretch för under 200 kr och som saknar stora innersömmar... vilket är praktiskt och bekvämt och skavsårsfritt! ;)

Jag har gympadojor :p alternativt jordpurskängor så det är inget problem :laugh: men jag har stora planer på att införskaffa ett par riktiga boots och då kommer jag nog ha bootsen utanför jeansen. Speciellt cheap monday jeansen är ju så jäkla smala att de omöjligt kan gå utanpå bootsen.

oj typiskt! Som vanligt råkade jag skriva när min syrra va inloggad på buke :p
Det där meddelandet var alltså från mig :D

Jaaa, helt underbara!! :D Har kört med mina gamla (förstora) Wrangler Floyd ett tag nu, och då haft bootsen innanför - men dom skaver så jävling i överkanten..

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag red i helgen och har ganska nya sköna ridthigts med hög midja, lite tjockare fluff på insidan. Jag ville inte riktigt hoppa ur dem...
Svar
17
· Visningar
1 164
Senast: Angel
·
Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: pepp
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 286
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka