jeans att rida i

Annie1982

Trådstartare
Tänkte ta och köpa mig ett par jeans att rida i och undrar vilka ni tycker är skönast att ha på er i sadeln? Vill ju inte få skavsår :grin:

tacksam för svar!

Sv: jeans att rida i

jag tycker att wrangler är sköna. behöver inte vara just cowboy cut-modellen (eller vad den heter), det finns andra wrangler som jag tycker är lika bra.

annars funkar det väl med vilka bekväma jeans som helst, men den 'feta' sömmen på utsidan istället för på insidan är nog att föredra. Jag tycker också att det är jobbigt med för tunt jeanstyg, känns som om de korvar sig ganska lätt runt knäna.

Jag rider i alla jeans som börjar bli slitna, eller som jag håller på att tröttna på. Har inte så stora problem med att få skav när jag rider i westernsadel. Köper jag någon gång nya för att ha i stallet blir det oftast billiga stretchjeans. Mjukt, skönt o oftast ganska tunna sömmar på insidan.

Jag rider i ett par svarta cheap-mondayjeans. Lagom breda nertill så att jag kan trä på dem över bootsen, och väldigt bekväma och sköna att rida i, ger inga skav eller hindrar ens rörelser.

Skulle vilja ha ett par wrangler, men konstigt nog sitter de jättefult, och obekvämt på mig :crazy:

jag gillar att rida i wranglerjeans fast inte cowboy cut modellen. Den sitter illa som f*n på mig :cool: Har två andra wrangler damjeans som är stretchiga som jag rider i och de är underbara! Har haft ett utav de paren i snart 5 och 1/2 år och de är hela och hänger med än :)

Rider även i ett par blend she jeans (efter tips från Seabaz här på forumet :love:) som är jättesköna och dessutom riktigt snygga :)

Jag rider i ett par Acne-jeans, stretchiga. Hel underbara! :love:
Tyvärr matchar dom illa med chapsen så jag ska försöka köpa ett par nya, gärna wrangler

Wrangler, lätt!!

Men å andra sidan... jag rider i ett par Lewis, och ett par från Stockhlm utan att få skav...
Men jag tycker att Wrangler är skönast att rida i. Och det finns ju som sagt många olika modeller...

Hehe :' D Själv var jag ute efter ett par svarta tävlingjeans men hittade inte några bra i nån westernbutik över internet men av en slump gick moder och jag på Lindex tror jag att det var och hittade ett par underbara svarta jeans med jättefina detaljer på bakfickorna!:D

Wrangler, utan tvekan. Finns massor av modeller att välja på.

Cowboy Classic och Continental är okej också.

Jag har inte problem med några jeans, faktiskt. Däremot är det obekvämt att ha vanliga ridbyxor:crazy:

jag köper begagnade stretchjenas på tradera, har aldrig betalat över 100kr inkl frakt.
Dom håller i ca 1 år men det gjorde dom ridjeansen jag köpte för 600kr en gång också :grin:

Annars tror jag wrangler är bra men jag för mig är det svårt att få tag på där jag bor en sån modell jag vill ha...

Jag passar på att köpa stretch-jeans på rea. Helst för nån hundring eller två. Skiter i märket bara de sitter skönt, går bra med ica maxi's, lindex eller whatever.
Tjackar ett par tre stycken och sliter på dem sen tills de är slut.
Har ju alltid stallbrallor ute när jag jobbar eller rider så de går åt.

"Fina, svarta" sparar jag till typ uppvisning, tävling och sånt.

Ok, då vet jag ungf vad jag ska titta efter :bow:

Jag rider i Filippa K jeans. Inte så westerntrendigt som Wrangler kanske men snygg skärning och platta sömmar på insidan. Red nio mil förra helgen utan skavsår.

Wrangler är utan tvekan bäst! Håller länge dessutom, de är ju tillverkade för just boskapsarbetare som jobbar från hästryggen, (därav är innersömmen mjuk för undvika skav).

jag använder det mesta, crocker, Gina Tricot, Bikbok mm.

nyfiken på wrangler...

ridbyxor är urskönt, mkt skönare än jeans! vadå inte går att röra sig, fel storlek kanske? :p
(någon kanske sett hur jag sitter? då kan man inte ha något som hindrar rörelsefriheten)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
357
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
685
Senast: Gimlan
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
969
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30