Jävligt lack, lessen och lite rädd

Sv: Jävligt lack, lessen och lite rädd

Lämna idioten, jag hade dragit med en gång - DET BLIR inte bättre med tiden. Du och din lilla mise skall lämna honom - det kommer du aldrig att ångra.

Ja, han är underbar på alla sätt. Detta är det första som har hänt som gjort mig riktigt arg.

han sa att han ville kunna leka med henne som jag gör, men jag sa det, att jag låter aldrig det gå så långt att hon blir så galen så klorna åker ut, och hon klöser så med baktassarna. Han sa att jag har ju kännt henne längre, och därför hon kanske är lugnare och tryggare med mig, och jag kan läsa av henne.Plus att jag ofta leker med nån leksak, inte händerna. Han har nog rätt.

han älskar henne, pratar jämt med henne, och det var det första han sa när vi flyttade till eget, att han ville ha med sig henne, så han älskar henne, alla kan göra misstag, och jag ser genom fingrarna nu. Nu vet han vad som gäller och inte. Jag har nog bara förutsatt att alla kan grunderna, men det e ju inte alltid så. Så ett misstag från min sida också.

Det understrukna gör att jag blir rädd:crazy: du tar på dig att han har gjort fel och gör det till ditt eget fel, ingen människa oavsett om de har levt med djur eller inte, är så dum att h*n tror att om katten river någon så är det ok att straffa denne på det viset han har gjort.

Jag vet inte ens vad du menar att han inte kan grunderna? Normala människor beter sig inte illa mot djur och barn.

Vad gör du när han har gjort så med era framtida barn? Säger att han aldrig har haft barn innan?

Nä varningssirenerna dånar!!!

jaa, jag funderar på att ta en spann, och hälla i skallen på honom..Usch, jag blir så lessen när folk inte kan inse att det är djur, och dom tänker inte som människor..Han gav sig in i leken med henne, då får han ju ta dte lite lugnt och inte hetsa henne så hon blir så upptrissad så hon tar ut klorna..i så fall..

Hon e jäkligt försiktig när man leker med henne, tar nästan aldrig ut klorna..men blir ho riiiktigt busig, så händer dte ..det är en KATT ju!!*suck*

det värsta är att han kan inte erkänna att han gick över gränsn, utan säjjer bara att hon är dum i huvudet o så..

Nä, man ska vara ensam..'suck*

Eftersom han uppenbarligen inte vet hur man leker med en katt, och blir så förbannad på henne när hon rivs, så skulle jag föreslå att han slutar leka med henne. Det verkar ju inte som att leken är rolig för någon av dem.

Vid tillfälle kan du ju också berätta för honom hur djur fungerar, att de inte rivs av elakhet, och att man absolut aldrig ska "hämnas" på ett djur, för de förstår inte sånt utan blir bara rädda och osäkra.

Som jag skrivit innan, så är det ju jag som har planterat ideen med att spruta vatten när hon varit olydig, dock inte duschat, utan med en spray flaska..Han kan inget om djur, och han har erkännt sitt fel. Han är nu ledsen och rädd att han förstört deras förhållande, och frågar mig hela tiden hur han ska bete sig. Nu vågar han knappt säga till henne, för han är rädd att hon hatar honom.

Han kommer aldrig göra mig illa, det vet jag. Vi har verkligen haft gräl, då jag drivit honom så långt jag kunnat, men han har ett sånt lugn, på sin höjd kan han vara elak verbalt, men då har jag varit den som satt igång det, varit elak först. S¨å det e inget jag är rädd för, alls.

Jag har förklarat att det räcker att säjja till, sen är det nog. sen har dom släppt det som hänt, och det ska man leva efter. han förstår detta, och försöker varje dag att bli en bättre ägare, och jag har förlåtit honom. det kommer aldrig hända igen, det är jag hundra på.

Jag tar inte på mig hela ansvaret, det var otroligt korkat gjort, och det har han fått höra, och får höra dagligen, på ett milt sätt, men jag har trots allt ett visst asnvar, eftersom det är min katt, och jag kan vad som är rätt, fel, hur dom tänker osv. Okunskap är farlig, misstag kan alla göra, frågan är bara hur man beter sig efter man gjort misstaget, om man gör om det, eller om man lär sig och blir en bättre människa..Jag tror på det senare i detta fallet.

Förövrigt hade han inte jagat in henne i badrummet, som jag skrev från början, hon hade märkt att han blev arg, och eftersom hon är känslig och inte känner honom fullt ut, gömde hon sig där. Då ville han straffa henne vidare, eftersom han inte förtod, och då blev det som det blev. Fel ändå, javisst, men inte i sånt vannsinne som jag först trodde.

Allting är inte svart och vitt, man måste gräva djupare ibland.

tack iaf alla!

Senast ändrad:

Jag tycker ändå att det är oroväckande att han inte "förstår". Att han inte kan inse vad som är lämpligt och inte. Min sambo är som sagt inte uppvuxen med djur. Han har ändå från dag 1 haft en känsla för vad man faktiskt inte kan göra.

Det finns inte i hans sinnesvärld att duscha ner katten för att straffa den. Han vet att när katter gör "dumma saker" så är det inte för att de försöker vara dumma mot honom utan för att det är så de kommunicerar, han kan säga dumma saker och svära åt dem men han förstår att det inte tjänar något till att straffa för katterna kan inte uttrycka sig på så många andra sätt än genom att göra saker. "Dressera oss."

Nu har jag iofs bott med min sambo i 5 år så han har haft möjlighet att iaktta och lära av mig, men ändå... från dag 1 har han haft en grundförståelse för vad man kan göra och inte. En rätt så normal sådan skulle jag påstå.

eftersom hon är känslig och inte känner honom fullt ut, gömde hon sig där. Då ville han straffa henne vidare, eftersom han inte förtod

Men ser du inte hur fel det här är? Han jagade efter katten för att plåga henne när hon blev rädd och gömde sig. Han blev arg och straffade katten för att få utlopp för sin ilska.
Vadå "inte förstod"? Vad var det han inte förstod? Han är ju vuxen. Om en vuxen människa saknar den grundförståelsen (som sol pratar om) för hur man behandlar levande varelser skulle jag vara orolig.

Lämna honom inte ensam med katten......Du kan skriva hur positivt du vill om din sambo, men tyvärr även de värsta sadisterna gråter, ber om ursäkt och lovar att aldrig upprepa onda saker....Men en frisk människa beteer sig inte så mot ett försvarslöst djur hur okunnig man än är.
Jag skulle inte kunna ta i en karl med tång som behandlat ett djur på det sättet.

Han visste inte att hon var rädd. Det är ju det som är saken, han KAN INTE läsa av henne!Han uppfattade det som att hon försökte sticka ifrån en tillsägelse.. och säga vad ni vill, men han visste inte hur katter/djur tänkte. han utgår ju bara från sin mänskliga reaktion

Visst, vissa har känsla för djur redan från dag ett, men alla har inte det. Hade han slängt in henne i väggen,slagit henne eller gjort nåt annat sjukt våldsamt, hade jag varit borta. Men nu handlar det om en grej som JAG sagt, en sak som han trodde var ok, pga att jag sagt detta innan. Han spolade inte hela katten dyblött, eller höll på i timmar. Hon var blöt på rumpan bara.Men när jag såg det blev jag skitarg, och jag var upprörd när ja skrev inlägget, innan jag fått prata med honom. Det jag försöker säga är att han inte spolade henne i vannsinne.

Jag vet att han inte är en galning.jag känner honom, och jag har sett honom med barn och andra djur.

detta var ett sjukt misstag, men att han skulle vara ett psykfall är lite väl överdrivet.

Ja, jag tycker spekulationerna börjar gå lite väl överstyr här. Om TS sambo var så hemsk skulle väl katten aldrig vilja gå nära honom mer.

(kommer nog att få skit för det här svaret men...)
FLYTTA!
hade min pojkvän gjort så mot mina katter, så hade han åkt ut eller jag flyttat. Så enkelt e de!

Om ngon gjort så mot mina djur eller mitt barn hade jag genast packat mina väskor...

Håller med.

Händer liknande incident igen skulle jag dock bli väldigt fundersam...

Ja, jag tycker spekulationerna börjar gå lite väl överstyr här. Om TS sambo var så hemsk skulle väl katten aldrig vilja gå nära honom mer.

Tack:bow:Hon är känslig och skulle hon känna att han var ett hot, skulle hon gömma sig hela tiden...Dom har hittat varandra igen efter incidenten, och sambon är helt salig för att hon vill ligga hos honom trots att han gjorde nåt så dumt.

Jag tror till 100 procent i mitt hjärta att han ALDRIG kommer göra om det, därför då vet han att jag drar, det var jag mkt tydlig med, plus att han mår riktigt skit över det. Nu vet han ju vad som är fel, och skulle det hända fler gånger, så är det ju en helt annan sak. men jag tvivlar som sagt på detta. Jag känner honom, och han är envis och vill sällan erkänna sina fel. Men i detta fallet gjorde han det, direkt efter att vårt gräl lagt sig.Så jag har förlåtit honom, och det tror jag lilla kissen har gjort oxå faktiskt.

Lämna idioten, jag hade dragit med en gång - DET BLIR inte bättre med tiden. Du och din lilla mise skall lämna honom - det kommer du aldrig att ångra.

håller fullständigt med!jag har varit i en liknande situation=jag ångrar mig inte en sekund att jag drog,för den killen som jag va ihop med gjorde om samma "misstag "med nästa flickväns djur.
det du skriver om ,ringer starka varningsklockor i mina öron.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Andrahandsuthyrning
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka