Jävligt lack, lessen och lite rädd

Sv: Jävligt lack, lessen och lite rädd

Men gud, vilken idiot! :eek: Jag hade skällt ut typen och aldrig haft ngt mer med honom att göra :mad:

Vad gör han nästa gång de är "osams"? Slänger katten i väggen? Bryter nacken på den?
Nä, jag hade dragit, mina djur rör man inte på det sättet :mad: Oavsett om man är uppvuxen med djur eller inte, så provocerar man o straffar på det sättet, en individ som är intryckt i ett hörn o försvarslös. Man gör inte så :mad:

Stackars kisse :cry:

ursäkta men..vilket pucko!
Skulle någon göra något sådant mot mina djur är det morsning och goodbye!

Jag tycker att du ska lämna killen.
Inte bara för att han är dum mot din katt, utan för att han även är du mot dig.
Man säger inte "dra då, flytta ut fån min lägenhet" till någon man älskar, inte ens när man är arg.
Tycker att han låter omogen och elak.
Gör dig själv en tjänst och lämna honom. :mad:

// Anna

Hans beteende får gigantiska varningssirener att gå igång i mitt huvud. Att han tappar behärskningen så totalt på grund av ett jäkla rivsår, det är skrämmande. Att han dessutom vägrar att inse att han har gjort fel, det är ännu värre. :crazy: Oavsett om man är uppvuxen med djur eller ej, ska en normalt funtad människa kunna räkna ut att man inte kan "straffa" ett djur för ett beteende som man själv provocerat fram. Och att plocka fram duchslangen och vrida på vattnet tar så pass många sekunder att det definitivt inte kan räknas som någon korkad impulsgrej, det är en överlagd handling.

Jag skulle inte tveka en sekund, utan sticka direkt. En människa som kan bete sig så mot ett djur skulle jag aldrig någonsin kunna lita på.

Heregud! :eek: Det är ju en katt, inget farligt rovdjur utan en katt. Jag tycker inte det är du som ska kritiseras utan honom. Hur kan man göra så mot en liten kissekatt?! :crazy:
som ovanstående sa så kan man inte kalla det för någon impulsgrej.

Jag tycker du ska ta ditt pick och pack och dra därifrån för om det här sker om han blir riven av en katt, vad är han då kapabel att göra mot dig om du skulle reta upp honom?

Senast ändrad:

(haft dispyter förr) [....] detta är ANDRAgången han straffar henne så efter att hon försvarat sig.

Vad väntar du på? Bort därifrån! Som flera andra har sagt: Det här är inte ett friskt beteende. Han vill inte inse att han gjort fel och har uppenbarligen inte ändrat sin inställning till bestraffning av katten.
Vad kommer hända nästa gång han anser att hon ska straffas för något?
Vad kommer hända när han anser att DU gör fel?

Läs vad asfaltsflickan skriver:
Jag skulle inte tveka en sekund, utan sticka direkt. En människa som kan bete sig så mot ett djur skulle jag aldrig någonsin kunna lita på.
Läs dina egna inlägg och de andra svaren här i tråden igen.
Ta sedan katten och flytta därifrån.

Stackars :( måste vara jätte hårt. men starkt av dej att säja ifrån.
Tror också att killen vet att han gjort fel, annars hade han nog inte blivit så arg och intagit "försvarsposition" (stavning?)
Tänker du lämna honom eller läxa upp honom, hoppas att han lär sej och ge han en chans till?

Mitt råd eftersom det inte är första gången det händer och han skyller ifrån sig: Dra järnet. Det blir antagligen din tur snart. Såna här typer ska man gå långa omvägar ikring.

tack alla för era reflektioner. Det blev ett alvarligt snack idag, och han skäms OTROLIGT..Han fattar att han gjorde fel, jag har ju snackat om att "straffa" kissen innan genom att spruta vatten från en vatten flaska när hon inte förstått visa saker när hon var yngre( som att riva på soffan, gräva i blomkrukor osv) Detta har ju varit en sista utväg, och då har även alternativ för kissen funnits( som klösbräda, matta att klösa på och andra stimulanser)

Han förstod helt enkelt inte att hon var rädd, utan trodde att hon gömde sig när han ville visa henne att det inte var okej att gå så lånt att fortsätta riva när han sagt till henne att sluta..

Han mår skitdåligt över detta,och säger att han verkligen inte förstod hur äget var, och missuppfattat allt som jag berättat, trodde att det var så man lärde dom. Korkat, men vad vet man när man aldrig haft djur?

Jag gjorde klart för honom hur allvarligt detta var, att jag kan ta mitt pick o pack o dra om det skulle vara så tt mina djur råkar illa ut.

Han ycker inte att katten är dum i huvudet, han älskar henne,och han sa detta för han blev pressad och jag sa en massa som var elakt till honom för jag var arg.

Han har förstått att detta är inte sättet, att det räcker att säjja ifrån när dte går för långt, för hon lyssnar. Jag förklarade även att bara det att hon sprang o gömde sig, visade att hon förstod att han blev upprörd. Det räcker där.

Okunskap, och somjag skrev innan, han är godhjärtad, och därför blev jag så rädd..Inte hans stil.

Han hade tydligen torkat henne innan jag kom hem, och gjorde det oxå när jag gav hnom silent tratmeant, så han skämdes hela tiden, bara det att mitt utbrott gjode att han intog försvars stäälnin.
Han har förstått sitt misstag, och det kommer inte upprepas, det är jag säker på.
Jag älskar honom, och han är dte bästa som hänt mig, så jag ger det en chans. För jag känner honom så väl att se när han menar vad han säger.Nu kelar han och kissen, och som en liten förlåt gåva ska han bygga en fin kattställning.Tack än en gång!

Han skulle aldrig göra mig nåt, det är jag sääker på!! Jag har bott med honom(dock hemma hos honom, men vi var sambos ändå, fast inte på riktigt" efetrsom vi inte hade eget kök och dusch) i snat 2 år.

Vi har bråkat förr, både nyktra o på fyllan. Jag har varit riktigt jävlig, och JAG har slagit honom(skäms man!)men han har ALDRIG,inte ens för en sekund, fast han varit skitlack, försökt minsta lilla. Så där finns inget att vara rädd för.

Men jag blev så klart rädd när man tänker att han kunde göra så. Men han insåg redan igår, att han gjort fel, bara det att jag var för arg för att prata med honom, och eftersom jag skrek blev han anti, och det blev som det blev.Han blir trotsig när man går på honom, en dålig sida, men inget allvarligt. Förvars position. Tack!:bow:

Bra att ni fick pratat igenom det hela!

Jag tror du gör rätt som ger honom en chans till!

Ja, han är underbar på alla sätt. Detta är det första som har hänt som gjort mig riktigt arg.

han sa att han ville kunna leka med henne som jag gör, men jag sa det, att jag låter aldrig det gå så långt att hon blir så galen så klorna åker ut, och hon klöser så med baktassarna. Han sa att jag har ju kännt henne längre, och därför hon kanske är lugnare och tryggare med mig, och jag kan läsa av henne.Plus att jag ofta leker med nån leksak, inte händerna. Han har nog rätt.

han älskar henne, pratar jämt med henne, och det var det första han sa när vi flyttade till eget, att han ville ha med sig henne, så han älskar henne, alla kan göra misstag, och jag ser genom fingrarna nu. Nu vet han vad som gäller och inte. Jag har nog bara förutsatt att alla kan grunderna, men det e ju inte alltid så. Så ett misstag från min sida också.

jävla sätt att bete sig så, visst i stridens hetta kan det mesta sippra ur munnen, så ett av felen som gjordes var ju att han stack istället för att bryta ner dispyten och sedan komma underfund med vad du tyckte var fel och att han då ska förstå detta, jag vet ju redan sen innan att han är yngre och ja mognaden är som den är på killar, men alla kan vi göra felberäkningar och det avr ju skönt att det löste sig

Senast ändrad:

Okej, dåså. Om han bara ångrar sig och fattar hur korkat han burit sig åt, så finns det hopp om bättring. Jag fastnade för att han skyllde ifrån sig att katten var dum i huvet mm.

Men tycker ändå det var utstuderat elakt att duscha katten när den låg inträngd under badkaret, normalt har folk spärrar mot sånt...

Alltså... min sambo är inte uppvuxen med djur och inte haft mycket med dem att göra alls men inte tusan behandlar han mina katter på det här sättet. Jag har aldrig behövt förklara för honom hur man behandlar djur, vuxna människor borde ha vett nog att klura ut själv vad som är direkt olämpligt.

Om din sambo är oförmögen att förstå att han har gjort fel tycker jag att det är läge att sticka. Att han på något sätt försöker hämnas när djuret uppvisar ett oönskat beteende (som han själv framkallat?) är oroväckande.

Fråga honom vad han för om ett barn nyper honom, drar honom i näsan, biter honom eller sparkar honom? Katter är visserligen inte barn men hur man hanterar den typen av problematik skiljer sig faktiskt inte så jäkla mycket åt.

Instämmer i vartenda ord.

Hans beteende får gigantiska varningssirener att gå igång i mitt huvud. Att han tappar behärskningen så totalt på grund av ett jäkla rivsår, det är skrämmande. Att han dessutom vägrar att inse att han har gjort fel, det är ännu värre. :crazy: Oavsett om man är uppvuxen med djur eller ej, ska en normalt funtad människa kunna räkna ut att man inte kan "straffa" ett djur för ett beteende som man själv provocerat fram. Och att plocka fram duchslangen och vrida på vattnet tar så pass många sekunder att det definitivt inte kan räknas som någon korkad impulsgrej, det är en överlagd handling.

Håller med till 100%, det där är inte en frisk människa.
Väljer du att leva med honom så låt katten för guds skull slippa det. Men jag tror även att du kommer att råka illa ut tyvärr.

Han kan fortfarande vara den rätta. Alla har inte förståelse eller förstånd nog att veta hur man beter sig mot djur. Han låter mycket osäker. Måste ha blivit otroligt rädd eller kränkt när han blev riven och frågan är ju varför.

Jag hade blivit tokig och flyttat bums!
Men det finns faktiskt saker som kan orsaka sånt här och är han i övrigt den rätta så ge inte upp honom. Försök prata om detta istället och gör klart för honom att om han inte ändrar inställning omedelbart så flyttar du omgående. För såna agressioner är inte ok för en sekund.

Jag och min gubbe har också betett oss illa vissa stunder. Men kärleken kan klara av mycket. :bow: Alla människor kan ändra på sig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka