Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
(haft dispyter förr) [....] detta är ANDRAgången han straffar henne så efter att hon försvarat sig.
Läs dina egna inlägg och de andra svaren här i tråden igen.Jag skulle inte tveka en sekund, utan sticka direkt. En människa som kan bete sig så mot ett djur skulle jag aldrig någonsin kunna lita på.
Alltså... min sambo är inte uppvuxen med djur och inte haft mycket med dem att göra alls men inte tusan behandlar han mina katter på det här sättet. Jag har aldrig behövt förklara för honom hur man behandlar djur, vuxna människor borde ha vett nog att klura ut själv vad som är direkt olämpligt.
Om din sambo är oförmögen att förstå att han har gjort fel tycker jag att det är läge att sticka. Att han på något sätt försöker hämnas när djuret uppvisar ett oönskat beteende (som han själv framkallat?) är oroväckande.
Fråga honom vad han för om ett barn nyper honom, drar honom i näsan, biter honom eller sparkar honom? Katter är visserligen inte barn men hur man hanterar den typen av problematik skiljer sig faktiskt inte så jäkla mycket åt.
Hans beteende får gigantiska varningssirener att gå igång i mitt huvud. Att han tappar behärskningen så totalt på grund av ett jäkla rivsår, det är skrämmande. Att han dessutom vägrar att inse att han har gjort fel, det är ännu värre. Oavsett om man är uppvuxen med djur eller ej, ska en normalt funtad människa kunna räkna ut att man inte kan "straffa" ett djur för ett beteende som man själv provocerat fram. Och att plocka fram duchslangen och vrida på vattnet tar så pass många sekunder att det definitivt inte kan räknas som någon korkad impulsgrej, det är en överlagd handling.
Jag skulle inte tveka en sekund, utan sticka direkt. En människa som kan bete sig så mot ett djur skulle jag aldrig någonsin kunna lita på.