Javascript

H

Hysterisk

Min dator fortsätter krångla, det senaste är att javascriptet inte fungerar/är avstängt. Har varit inne och tittat under verktyg-internetalternativ- avancerat men ser inget konstigt

Help
 
Sv: Javascript

Gå in på Säkerhet och välj Standardnivå på alla zoner och Återställ standardvärden under Avancerat, brukar hjälpa. Det kan vara att sidan inte har tillåtelse att via JavaScript.
 
Senast ändrad:
Sv: Javascript

Nix fungerar fortfarande inte...

underat på om jag har något virus men har inte lyckas kolla det då allt kräver javascript..
 
Sv: Javascript

En del sidor kräver att du har cookies aktiverade för att javascriptet ska fungera, testa att aktivera cookies på sidan. Om du kommer in på en sida och det är en liten gul ikon nere i vänstra hörnet, dubbelklicka på den och kolla i texten (om du vill kan jag titta på meddelandet om jag ser nåt fel, pm:a över texten...)
 
Sv: Javascript

Får inte upp någon gul ikon utan det är den vanliga internetikonen oavsett och sidorna fungerar eller ej..

Jag tömde cookies och gick igenom alla inställningar igen men ingen skillnad?
 
Sv: Javascript

Den här sidan ser jag ända är att jag inte kan skriva smilies eller använda övriga funktioner som att infoga bild etc.
 
Sv: Javascript

För att aktivera JavaScript i IE går du in på Verktyg - Internet-alternativ - fliken Säkerhet och klickar på Anpassad nivå. Sedan bockar du i "Aktivera" under Active scripting.
 
Sv: Javascript

Men när jag är där inne och har internet markerat är anpassad nivå avmarkerad? Är däremot tex tillförlitliga platser markerade kommer jag in på anpassad nivå och ser inget konstigt. (Har försökt lägga till sidor i tillförlitliga platser för att se om det är någon skillnad men icke...)
 
Sv: Javascript

Ojdå. Då är det verkligen någonting som inte är som det ska.
Eftersom du skriver att "min dator fortsätter att krångla" så låter det som om det är en massa fel på din dator. Det kan inte vara något virus eller så?

Kan du inte komma åt sidan där du ska markera att du vill aktivera "active scripting" vet jag faktiskt inte hur du ska komma till rätta med javascript-problemet.
 
Sv: Javascript

Jo har haft lite problem tidigare, skrivit om det i annat tråd då, men då har jag fått ordning på det utan att jag gjort nått i stort sätt, startat om den ett par gånger och sen helt plötsligt har den fungerat som vanligt..

Virus, jo det har jag funderat på och försökt kolla men allt behöver man javascript till. Förövrigt fungerade inte virusprogrammet heller utan det gick inte att starta scanning (Norton)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
706
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 776
Hemmet Jag köpte en LG med oled-skärm för ett tag sen, den hade stått som demo. Såg inget konstigt på den i början, men när streamingtjänsten...
Svar
2
· Visningar
617
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 390
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp