suisyola

Trådstartare
Råkade av misstag ta bort gammla verisoiner av JAVA ,vilket resulterade i windows mediaplayer som inte fungerar och vissa hemsidor kan jag inte ta del av allt som finns där (kan ex inte längre se mail på hotmail.com)

Har laddat ner och instalerat version 5 up 10 (java.com) men det har inte blivit bättre...

Jag är ganska usel på datorer och får inte hjälp förräns efter helgen med detta...men det finns kanske ng klok bukefalar som kan hjälpa mig..

Alternativet är att ominstalera (heter det så)/ formatera om datorn så att eländet fungerar - men löser det även mitt javaproblem?

Sv: java???

kan datron hitta javakomponenterna? Det kan vara så att den ändrats efter att du tog bort första javagrejen. Kolla sökvägen under miljövariabler

Sv: java???

Ta reda på var javan ligger installerad på din dator. I mitt fall ligger den i c:\program\java..."nånting"\bin

Sen tar du och högerklickar på den här datorn, väljer egenskaper, fliken Avancerat, knappen milövariabler...
I den nedre av dom två listorna som kommer upp väljer du "path" som du redigerar, genom att lägga till ett semikolon i slutet av raden och lägga till sökvägen till bin-mappen i din java-installation. i mitt fall lade jag till

C:\Program\Java\jdk1.5.0_08\bin

Hoppas att det hjälper :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
63 446
Senast: lundsbo
·
IT & mobiler Varje gång jag startar datorn har jag börjat få upp ett felmeddelande om att Java, eller mer exakt jusched.exe, inte är kompatibelt med...
Svar
3
· Visningar
1 364
Senast: Riley
·
A
IT & mobiler för några dagar sen installerade jag den nyaste versionen av Windows Live Messenger. men sen när jag ska logga in på den funkar de inte...
Svar
11
· Visningar
3 674
Senast: Atomiic
·
IT & mobiler Jag ska försöka hjälpa en vän med en dator som är jätteseg och fungerar allmänt dåligt. Har en känsla av att hela hårddisken skulle...
Svar
7
· Visningar
9 367
Senast: michel_89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur