Jättevarma ridvantar efterlyses

bigganl

Trådstartare
Finns det någon som har förslag på riktigt varma vintervantar som passar att rida med?
Jag har provat många, men hittar ingenting som håller fingrarna varma. Köpte senast ett par Tegera vinter, men det hjälpte ingenting. Fingrarna frös till som vanligt.
3-fingervantar är helt ok, men finns det någon modell som inte är alltför klumpig?
Kan vantar för skidåkare vara bra? De är ju ute i kylan och åker. Någon som provat?

Sv: Jättevarma ridvantar efterlyses

Jag har tidigare haft tunna vinterhandskar från Roeckl, och det var bara ngn dag då det var ganska många minusgrader i kombination med blåst som de var för kalla. Har i år köpt ett par från MH och än så länge tycker jag att de är i varmaste laget... Skidhandskar för längdåkning kan vara en idé. Själv så är jag ruskigt frusen om fingrarna, så fram med fler idéer! :)

Jag har ett par Ejendals Tegera. Oerhört varma, vattentäta i handen och vattenavstötande på ovansidan.
Fula som stryk är dom, men vad gör det?! Dom är varma, har jättebra grepp, ngt klumpiga kanske men det är alla handskar på mej :grin:

Produktfakta!

Har du vägarna förbi Gekås tipsar ja om Thinsulatefodrade på hästavdelningen. I skinn med typ mocka grepp. Helt sjukt smidiga och varma! De ser inte mycket ut för världen men superbra. Jag har flera par till olika användningsområden. Kostar dessutom bara runt hundringen så kostar inte mycket att testa. Många som verkar väldigt nöjda med dem dessutom :)

Hej!
Vill oxå har tips. Är jätte frusen om händerna och jag ska rida ute hela vintern . Har långt att åka till o från stallet ( kommunalt) så jag kommer att vara ute i flera timmar när jag åker till stallet så jag behöver verkligen ha varma vantar både när jag ska rida o på vägen dit..

Jag har inget bra tips på vantar men kalla händer beror ofta på dålig cirkulation. Något som jag tycker hjälper är en ring som man kan köpa i hälsokostaffärer, den ser ut som en spiral och funkar som så att man drar den upp och ner på fingret och får på så sätt skön fingermassage. Väldigt skönt och mycket beroendeframkallande :idea:

Trefingervantar är ju helt menlösa. Efter fem minuter har mina lillfingrar lossnat :D.

Jag köpte ett par fodrade skinnhandskar från jacson i förra veckan och än så länge är de de bästa vinterridhandskarna jag någonsin ägt. Under stallarbetet får jag tom ta av mig dem med jämna mellanrum för de blir för varma!

Jag har ett par vinterhandskar från Mountain Horse. Dom är inne på sin andra säsong nu och jag har då aldrig frusit med dom :)

Jag har också ett par riktigt varma vantar, som jag tror är från MH. De har en fiffig snodd runt handleden, så att de är lätta att ta av utan att tappas. Super om man ex. ska brodda eller visitera.

knapplån

Om det är vantarna där det står "Mountain Horse" på ena fingret och har en smal reflexslinga tvärs över handsken så är det samma.

kl
Här är ett tips från mig som är extremt frusen. Mina fingrar blir ofta vita även när det inte är alltför kallt :( Jag har köpt ett par tunna Back on track handskar som jag har inuti ett par vinterhandskar av något större storlek (typ thinsulatehandskar). Funkar jättebra i och med att innerhandskarna är så tunna och smidiga - värt att testa!

Har inte testat än, men har nyss köpt mig ett par mkt tunna och smidiga vantar av Merlinoull (stavning?) som jag tänker ha under ett par handskar.
Tänkte mig köpa de handskarna en storlek större an vanligt.

Jag kör dubbelt. En mindre vante när jag pysslar istallet och när jag ska ut och rida tar jag på ett par grova vantar av skidhandsketyp ovanpå

om det är 3-fingervantarna du menar har jag sånna, älskar dem och har inte frusit en sekund, blir nästan lite varm ibland och måste ta av dem! mitt första par 3-fingervantar, jag har alltid tyckt de ser så klumpiga ut men det var ju för tusan fingrar inuti så de sitter jättebra :idea: ;)

om det är 3-fingervantarna du menar har jag sånna, älskar dem och har inte frusit en sekund, blir nästan lite varm ibland och måste ta av dem! mitt första par 3-fingervantar, jag har alltid tyckt de ser så klumpiga ut men det var ju för tusan fingrar inuti så de sitter jättebra :idea: ;)

Nej faktiskt inte, det är vantar med alla fingrar :D

Men det var ju ett bra tips iaf!

Liknande trådar

Småbarn Jag blir galen på dessa vantar! Här är runt nollan, blött, blåsigt och rått ute med några få dagar med riktiga minusgrader. Vi har...
Svar
15
· Visningar
2 556
Senast: Hyacinth
·
Utrustning Hjälp!!! Ja finns det någon som har tips på riktigt varma ridvantar? Jag fryser så in i h.....e om händerna när jag rider. fingrarna... 2
Svar
26
· Visningar
7 477
Senast: Minett
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 959
Senast: Salinero
·
P
Utrustning Har haft väldigt svårt för att hitta en varmare ridvante att ha i stallet och till ridning. Jag sprang runt som en skollad råtta i alla...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: karatefisken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka