L
Luxus
Sv: Jätteröv !!!
hm. svårt men det bör passa ihop bra i förhållande till stiglädren.
hm. svårt men det bör passa ihop bra i förhållande till stiglädren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
en 17-18" i en engelsk sadel är typ 16" i en western...
En stilla undran, är dotterns röv i samma kaliber?
Nu är det här till dej och inte TS för jag vet att ts inte vill ha diskutionen men självklart kan hästarna bära det(även din ponny) dom säckar inte ihop och dör, men sen tror jag ändå inte att det är speciellt nyttigt eller bekvämt för hästen.
Min bästa kompis väger 120 panor, är 190 lång. Han var medryttare på ett litet varmblod om 153 cmunder ett par år. De tog lugna skritturer i början och efter en tid kunde han rida hästen i alla gångarter i tvåtimmarspass.
mvh Eva
Lessen men jag har ingen ponny utan en QuarterHÄST.
Och detta är till dig.
Var är skillnaden för en häst att bära 190cm/120kg och din C-ponny (som utan problem) blivit inriden och riden regelbundet av en tjej på 172cm/65kg?
Hon red välan som en kratta utan tillsyn.Och en lika lång tjej red "vår" kallblodis på 152cm, dock vägde tjejen inte ens hälften så mycket. Kusens framben tog skada efter bara en-två månader (märkbart i prestation på en travare som tränas för start).
Visst är det individuellt, men om bara längden och det faktum att det är en travare kan ställa till det - borde det inte vara extremt stor risk att en lång tung person på liten pålle som rider tvåtimmarspass sliter mycket på hästen?
Ah, okej det honom du tänkte på. Ja, den äger jag ju inte längre. Det är en korsning med endast hästar, bla Paint men blev i ponnymått.det var du själv som skrev "tillika min gamla korsningsvalack på 146cm" eller nått sånt..
Det är lite skillnad på 120 kg NYBÖRJARE och 60-65kg mycket kunnig van ryttare.
Hon red välan som en kratta utan tillsyn.
I TS fall så är hon med för att lära killen att rida. Det är frågan om korta pass och han bantar.
Ser jag till min egen kamrat så lever det lilla travarstoet på 153 fortfarande och har alldeles utmärkt hälsa.
Samme kamrat red senare en travarvallack tre dagar i veckan under sex årstid. Den hästen var inte särskilt sjuk.
mvh Eva