Jättenervös nordis

T

Tess82

En kompis fick hem en nordis för ca 7 veckor sedan. Det är så här att han får typ panik när han står inne i boxen. Jag gjorde misstaget att låta den och min stå inne en stund och på den lilla stunden de stod inne så sparkade han in ett stooort hål i väggen och bröt sig ut ur boxen :eek: ...
Det är ju bara tur att vi byggt lösdrift så han slipper detta hemska, men det blir något att jobba med för in måste han kunna gå ibland ju.
Iallafall igår när vi tog in dem för att borsta lite så blev han så nervös att han började svettas:confused: stackars krake vad har hänt egentligen... han är så himla nervös och på sin vakt hela tiden.Det är bara att jobba med honom som gäller, försöka få honom att tycka att allt inte är förenat med livsfara runt omkring honom.
Har någon varit med om liknande?
 
Sv: Jättenervös nordis

När jag köpte två unghästar (1 och 2 år gamla) hade de aldrig varit i en egen box och de var ganska stressade. Det är bara att hantera dem dagligen in och ut. Efter ett tag älskade båda att komma in i sin box. Slapp flugor, fick god mat och hö. Efter ett år var det inga problem att ta in dem ensamma i stallet. Det är bara att kämpa på varje dag.
 
Sv: Jättenervös nordis

Han måste ha en extrem klaustrofobi. Hästar har ju det i vanliga falla och måste tränas med att få väck den. Svårlastade hästar har du väl hört om.....

Hoppas det löser sig. Lycka till.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har aldrig varit världens modigaste. Han är feg/försiktig och har lätt att tycka att saker är otäcka, även om han sällan visar...
Svar
9
· Visningar
1 039
Senast: Roheryn
·
Småbarn Tvååringen är inne i nån självständighetsprocess av nåt slag. Inget oroande och lär säkert gå över. Men kvällarna orkar jag bara inte...
Svar
19
· Visningar
3 305
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 152
Senast: exotic
·
Hästhantering Jag skulle vara så tacksam för lite tips och råd! Det är så att jag flyttat till ny ort för ett par månader sedan. Kom överens med...
Svar
6
· Visningar
3 506
Senast: Aionee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp