Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sockerfri saft för att sätta lite smak på vattnet och juice utan tillsatt socker.Ursäkta, men vad tusan vinner du på att välja saft och juice istället för läsk??? Det enda som skiljer (i stort sett) är ju kolsyran!
Om du har så svårt på din arbetsplats så får du nog helt enkelt bita i det sura äpplet och välja bort arbetet! Eller kräva omplacering, men hjälp av facket om det behövs. Du spelar med både din och bebisens hälsa och vilket tycker du egentligen är viktigast. Er bådas hälsa eller pengar? Tro mig, man klarar sig på betydligt mindre pengar än man kan tro till att börja med. Åtminstone periodvis och om man verkligen vill.
Jag dricker minst 0,5L mjölk om dagen och minst 1,5L vatten (+ något glas saft/juice för rent vatten är inte min favorit)Du behöver vatten och mjölk. Vatten är det bästa att fylla på med och mjölken behövs för kalcium, du har ett enormt ökat behov när du bygger bebis. Om du inte kan/vill dricka mjölk bör du se till att fylla på rejält med andra medel.
Antar att du menar Fun Light? Isåfall skulle jag nog föredra pressad citron i vattnet (eller nåt annat snällt att smaksätta med), då får du lite extra c-vitamin också.
Jag förstår att ni vill bli mer ekonomiskt oberoende och kanske samla ihop lite innan bebisen kommer. Men är det verkligen värt det ifall du äventyrar din/bebisens hälsa på kuppen? Är pengarna verkligen viktigast just nu? Om det är så, då får du nog bita i det andra sura äpplet istället och acceptera ditt kraftigt fluktuerande blodsocker och ta riskerna som följer med ditt sockerknaprande. Du är vuxen nog att ta ansvar för dina val och ditt handlande. Du får själv välja väg och sen bita ihop och ta konsekvenserna. Man kan inte både äta kakan och ha den kvar. Lycka till!
Absolut. Lågt Hb tär på en, speciellt när man är gravid. Så gör även vätskebrist... Försök dricka ännu mer, i alla fall under pauserna om du nu inte får lov att ta in något i lokalen.
Blodtrycker är ju också bra, så det är nog inte det du svimmar av. Skönt att de andra värdena var ok med. Varför vill de ta fler strumaprover? Det är ju inte något man brukar göra på gravida menar jag. Håller tummarna för dig!
din föräldrapenning tror jag är skyddad 6 månader innan bf och frammåt......
kul att du får ta struma prov men inte jag som gick upp 53 kilo. jag är fortfarande lite sur.
Om du svimmar mkt borde du ju vara sjukskriven, det kan ju vara farligt! Prioritera din hälsa och bebins!
fattade jag det rätt som att arbetsgivaren sjukanmält dig? Har du skickat sjukintyget? (ska man ev skriva egen sjukanmälan? skriv ut blankett på FK hemsida såfall).
FK säger ju att gravid inte är någon sjukdom,.
3,2 är lågt, de flesta friska ligger runt 5-6, se går blodsockret upp vädigt snabbt när man ätit, för att sedan återgå till mer normala värden efter nån timme.
Så diabetes kan du nog sluta oroa dig för.