Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag ger alltid B-vitamin när hästarna fäller. En del säger att det går lika bra vad man en gör men det bästa ska vara att ge dom B-vitamin spruta. Gav foder jäst förra året men i år ger jag dom vanliga shy feeder
Mina hästar kan göra sitt B-vitamin själva. De som står på stor spannmålsgiva får ändå bryggerijäst/foderjäst inte för b-vitaminerna utan för krominnehållet. Krom har visat sig jämna ut blodsockernivåerna – inte så höga korta toppar utan längre, jämnare. Bakjäst har inte så hög halt av krom (om någon).
Men vissa B-vit. tillskott är väl inte så jättedyra? Jag betalade ca 55 kr för en liter när jag köpte för några veckor sedan. Hästen ska ha ca en matsked om dagen, så den flaskan räcker ju rätt länge.
Vanlig bakjäst är ingen hit och blir oxå ganska dyrt i längden. Däremot är det bästa b-vit tillskottet du kan ge i form av foderjäst som innehåller fler och mer b-vitaminer än tex vetekli eller havre, dessutom är det inte så dyrt och det ger även lite extra protein i foderstaten.
Ok, alltså jag ger inte det nu. Har inte gett heller..
Men eftersom kompisen gett det till sin häst så vill jag ju veta om det är bra eller inte. Men om/eftersom det är totalt onödigt så ska jag ju inte ge det!
Ge foderjäst ist. Har alltid gett det till våra hästar vid pälsfällning. Snackas mkt om för eller emot men förra ponny visade TYDLIGT att iaf hon behövde ngt i foderjästen. Blev märkbart bättre när hon fick det varje dag. Annars mkt tröttare, slöare och allmänt mer likgiltlig till allt. Svettig och flåsig för ingenting. Med foderjäst så var hon sitt vanliga pigga jag med bra kondition.
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Bukefalosnyheter Jag har gjort två små ändringar i menyerna. Tror inte de skall påverka så många särskilt mycket.
Om ni ens märker vad som skett? :)...
Hundavel & Ras Samma här. Min äldsta dam nu snarkar oftare när hon sover jämfört med när hon var ung. Med tanke på att hon är en normalbyggd vinthund...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.