Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu är de här igen, så torra och fnasiga händer att det svider och pulserar när man smörjer in dem. Jag försöker alltid ha vantar eller handskar ute och smörja in när jag kommer ihåg och har handkräm med mig. Men det är ändå så så så torrt! Vad har ni för bra tips på handkrämer? Vill ha så vårdande som möjligt för riktiga torrishänder men gärna sån som går in i huden fort, ogillar verkligen att vara klibbig!
Jag ser inte din bild, vad är det för kräm?Jag köpte denna efter den korats Årets Handkräm av något ställe. Den är helt fantastisk! Endast milt parfymerad, absorberas snabbt och återfuktar min hud. Jag tycker många hudkrämer lägger sig som en hinna ovanpå huden, så händerna känns mjuka men nagelband förblir torra och fnasiga, och huden stramar över händerna.
![]()
Elizabeth Arden's Eight Hours Intensive Moisture är också bra, men kostar nästan dubbelt så mycket.
F.ö. är det viktigt att titta på ingredienserna och inte stirra sig blind på märken när man handlar handkräm. Många innehåller en hel del jag inte vill ha nära mina händer, men beskrivningen är ändå "vårdande", "återfuktande" osv.
Jag är lite nyfiken på den men blir lite tveksam av att den är i burk och inte tub av vad jag kunnat se? Inbillar mig att det blir grisigt att gräva runt i krämen i öppen burk sådär? Hur tycker du att det funkar?
Vad är det i kaffesumpen som gör att händerna blir mjuka?@Fibusen kaffrsump är superbra! Lite kladdigt att hålla på med och man luktar lite kaffe efteråt men huden blir mjuk.
Vad är det i kaffesumpen som gör att händerna blir mjuka?
Nu är de här igen, så torra och fnasiga händer att det svider och pulserar när man smörjer in dem. Jag försöker alltid ha vantar eller handskar ute och smörja in när jag kommer ihåg och har handkräm med mig. Men det är ändå så så så torrt! Vad har ni för bra tips på handkrämer? Vill ha så vårdande som möjligt för riktiga torrishänder men gärna sån som går in i huden fort, ogillar verkligen att vara klibbig!
Vaselin kan vara bra till mycket. Jag brukar ta på fötterna ibland om de är torra.Rent Sheasmör typ Akamuti är fantastiskt!
Dom flesta krämer innehåller skit såsom Vaselin och div petroleumprodukter som bara lägger sig som en hinna på huden. Sheasmör finns som lite fetare kaka och dom lite lättare smör. Jag brukar smörja in Sheasmöret och sedan toppa med en lättare hudkräm som gör att det inte blir så kladdigt dock undviker jag som sagt allt med silikon etc.