Jämställdhetsbonus

Snyggve

Trådstartare
Jag blir inte klok på det här :confused:

Har googlat och sökt både på FK's hemsida och på skatteverket, men jag fattar inte. Ska jämställdhetsbonusen stå med på deklarationen? På en del sidor står det att den inte finns med förrns slutskattebeskedet, och på andra att man själv ska skriva dit det :crazy:

Givetvis får jag ringa imorrn, men slipper gärna så om när här inne vet så blir jag väldigt tacksam :D

Sv: Jämställdhetsbonus

Du menar att det besked man fått från FK inte står med i deklarationen?

Jag har inte fått pappersdeklarationen ännu, och då vi har en del blanketter att fylla i i år, så kan jag inte se all info på nätet heller - så jag har inte sett om det står med på min.

Skriv jättegärna här vilket svar du får av Skatteverket så slipper jag också ringa dem sen om inte infon står på min deklaration heller! :)

Nej, jag kan inte hitta det nånstans iaf. Och man vill ju inte riskera att bli utan heller :p

Jag ska försöka ringa i em om ingen här kan svara innan dess. Lovar att uppdatera!

Vad snällt, tack! :)

Nej man vill ju inte bli utan, det är ju en hel del pengar faktiskt! Enligt beskedet från FK så skall vi få 11500 tillbaka - inget vi tänkt så mycket på innan så det var en glad överraskning :)

När man fick pappren tyckte jag det lät som att det skulle stå med i deklarationen - å andra sidan var det ju rätt nyligen man skickade in till FK så de kanske inte hunnit få med det.

Avvaktar det svar du får, helt enkelt :)

Jag ringde skatteverket nu och fick plats 303 i kön :cool: Så jag la på.

Enligt flera trådar på familjeliv.se (japp, jag är källkritisk) så sköter det sig självt. Några skrev att de fått pengar förra året trots att inget stått i deklarationen. Nån annan skrev att FK precis skickat in uppgifterna till skatteverket och att det är därför det inte står med nåt.

Får väl försöka ringa imorrn igen, om inte du vill göra ett försök ;)

Det brukar funka jättebra att mejla Skatteverket om man inte orkar sitta i telefonkö.

Jag har fått svar dagen efter fast jag mejlat i deklarationstider.

Tänk på bara att ställa din fråga tydligt så att du kan få ett tydligt svar.

Jag läste någonstans att jämställdhetsbonusen skulle tas bort fr.o.m. detta år? Är det någon mer som hört det? Letar på FK:s sida för bekräftelse men har inte hittat det än.

Aha, här är artikeln jag såg.

Smart! Ska knåpa ihop ett mejl istället.

Skogstrollet: Inte ta bort, bara förenkla verkar det som. Ingen dum idé :cool:

Nu har jag fått svar!!

Jag skrev

"Jag undrar bara om jämställdhetsbonusen ska stå med i deklarationen eller kommer den automatiskt ändå? Om jag godkänner min deklaration nu, utan att bonusen står med, riskerar jag att missa dom pengarna då?"

Svaret blev

"Du missar inget pengarna kommer att sättas in på ditt skattekonto om du har rätt till denna."

Smidigt! :banana:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 092
Senast: KesoNeso
·
Fordon Min SAAB 9-3 började igår varna för fel på rattlås. Jag uppmanades att stanna snarast. Jag var nästan hemma, så det struntade jag i...
2
Svar
37
· Visningar
3 529
Senast: Amha
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 743
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar